النجباء: مقاومت عراق به حمله ایران به اربیل افتخار می‌کند

النجباء: مقاومت عراق به حمله ایران به اربیل افتخار می‌کند
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 04:07

سخنگوی جنبش النجباء با بیان اینکه حضور صهیونیستی در اربیل، علنی و واضح است، تأکید کرد که این جنبش درباره این حضور، ادله متقنی دارد.

العالم-فلسطین اشغالی

نصر الشمری سخنگوی جنبش النجباء عراق تأکید کرد که برخی از دولتهای عربی، ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

شبکه خبری النجباء به نقل از الشمری گزارش داد، توصیف جمهوری اسلامی از شرق مقدس به خاطر مواضع مهم این کشور در قبال عراق است.

وی با بیان اینکه «حضور صهیونیستی در اربیل، علنی و واضح است»، خاطر نشان کرد: «جنبش النجباء ادله واقعی درباره حضور اسرائیل در اربیل دارد. بیشتر کمیته‌های تحقیقاتی دولتی [درباره حملات به اربیل] به هیچ نتیجه واقعی دست نیافته است».

این مسئول النجباء با تأکید بر اینکه شهروندان کُرد مخالف هر گونه حضور رژیم صهیونیستی در اربیل هستند، تصریح کرد: «پاسخ ایران به جنایات صهیونیستها، عادی است».

الشمری با بیان این مطلب افزود: «شعار مقاومت این است که جنگ علیه اسرائیل، فقط با نابودی این رژیم، پایان خواهد رسید. دولت کنونی نمی‌تواند مانع از آن شود که کردستان میزبان مواضع صهیونیستها باشد».

وی با اشاره به اینکه نفوذ قدرت حاکم در کردستان مبنی بر تضعیف حکومت عراق است، تأکید کرد: «مقاومت نسبت به حمله ایران به مواضع صهیونیستها در عراق، افتخار می‌کند و آن را تبریک می‌گوید».

این مسئول النجباء با تأکید بر اینکه دولت عراق باید صهیونیستها را از عراق اخراج کند، تصریح کرد، نفت عراق از طریق منطقه کردستان به رژیم صهیونیستی فروخته می‌شود.

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل خبر دادند و تأکید کردند که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

روز گذشته برخی منابع غیررسمی از کشته شدن چند افسر ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی علیه مقرهای موساد در اربیل خبر دادند و حتی برخی منابع اسامی آن‌ها را منتشر کردند. پس از انتشار این خبرها بود که استاندار اربیل وجود مقرهای موساد در این استان را تکذیب کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها