دعوت عربستان از رئیس جمهور چین برای سفر به این کشور

دعوت عربستان از رئیس جمهور چین برای سفر به این کشور
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:41

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی از رئیس جمهور چین برای سفر به این کشور دعوت کرده و پیش بینی می‌شود این سفر در ماه مه انجام شود.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که عربستان سعودی از «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برای سفر به ریاض دعوت کرده است که ممکن است به زودی و شاید در ماه می آینده رخ دهد.

این دیدار ممکن است به تقویت روابط ریاض با پکن کمک کند.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پیش بینی می‌شود که سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی در ماه مه انجام شود و ریاض در حال برنامه ریزی است تا استقبالی همانند استقبالی که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام داده، برای رئیس جمهور چین داشته باشد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی به آمریکا سفر نکرده است. دولت آمریکا اسفندماه گذشته درباره ترور جمال خاشقجی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

ولیعهد عربستان در مصاحبه با مجله آتلانتیک در جواب این سوال که آیا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برخی مسائل مربوط به او را درست درک نکرده است، گفت که این مسئله برایش مهم نیست.

این اولین سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی از سال 2016 خواهد بود و این اولین سفر خارجی وی پس از شیوع ویروس کرونا است.

دولت عربستان سعودی و وزارت خارجه چین تاکنون به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر در این موضوع پاسخ ندادند.

در گزارشی از این رسانه آمریکایی آمده است که پکن به دنبال تقویت روابط تجاری و دفاعی با ریاض است، در حالی که ایالات متحده در حال فاصله گرفتن از عربستان سعودی و ارزیابی مجدد گزینه‌های خود در خاورمیانه است.

بعد از ترور جمال خاشقجی و تا کنون، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان بوده که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، به آمریکا سفر کرده است. منابع خبری در آن زمان گزارش داده بودند که محمد بن سلمان هنوز نتوانسته موافقت واشنگتن برای سفر به آمریکا را جلب کند.

پربیننده ترین خبرها