ترور نافرجام فرمانده نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن

ترور نافرجام فرمانده نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 13:17

کاروان فرمانده نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات متحده عربی با یک خودروی بمب گذاری شده هدف حمله قرار گرفت، اما از این حمله جان سالم به در برد.

العالم - یمن

کاروان سرتیپ «عبداللطیف السید» فرمانده نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن، صبح امروز با خودرو بمب گذاری شده هدف قرار گرفت.

این عملیات ترور در حالی صورت گرفت که خودروی فرمانده نیروهای کمربند امنیتی و همراهانش در حال عبور از یکی از خیابان‌ها در استان «ابین» بود که یک خودرو پارک شده منفجر شد.

در این باره، مرکز اطلاع رسانی وابسته به نیروهای کمربند امنیتی اعلام کرد که یک خودرو بمب‌گذاری‌ شده هنگام عبور کاروان سرتیپ السید منفجر شد که به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما درگیری میان نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان در مناطق جنوبی یمن کماکان وجود دارد.

درگیری میان نیروهای وابسته به امارات از یک سو و وفاداران به دولت «عبدربه منصور هادی» از طرف دیگر، از آن زمان شدت گرفت که نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» که از سوی امارات حمایت می شوند، در ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸ کنترل کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در شهر بندری عدن و مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل شد.

عربستان و امارات که از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بودند و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد این ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند.

با وجود گذشت نزدیک به هفت سال این ائتلاف نه تنها هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده، بلکه به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از ائتلاف آنها باقی نمانده است.

پربیننده ترین خبرها