حمله به اربیل؛ وقتی صبر استراتژیک ایران در قبال "اسرائیل" تمام می شود

حمله به اربیل؛ وقتی صبر استراتژیک ایران در قبال
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 17:44

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که با حمله به مرکز استراتژیک توطئه صهیونیستی در اربیل، مقابله ایران با اقدامات تروریستی این رژیم وارد مرحله تازه ای از درگیری های مستقیم می شود.

العالم - نظرکده

تحلیلگران سیاسی می گویند که ایران در تمام مدت گذشته به خاطر فشارهای اقتصادی، در موضع "صبر استراتژیک " بوده و به خاطر رعایت وضعیت اقتصادی خود و برای جلوگیری از تأثیر بر اوضاع اقتصادی، در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی، از پاسخ فوری اجتناب می کرد. اما امروز اوضاع اقتصادی این کشور بهبود یافته و تهران دیگر نگران پاسخ مستقیم و فوری به جنایات رژیم صهیونیستی نیست.

کارشناسان سیاسی می گویند حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز توطئه رژیم صهیونیستی در اربیل به مثابه پیامی برای این رژیم است که بداند هر گونه جنایت، پاسخی مستقیم و فوری دریافت می کند و دیگر بر خلاف گذشته، از صبر خبری نیست.

به گفته کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی بسیاری از تحلیلگران پیشتر گفته بودند که کار به مرحله ای ترسناک برای رژیم صهیونیستی رسیده است و تجاوزات مکرر این رژیم به تأسیسات هسته ای یا ترور دانشمندان هسته ایران، صبر ایران را به سر آورده است.

کارشناسان می گویند عملیات سپاه پاسداران در اربیل کاملا روشن است و نیازی به تفسیر و تأویل ندارد.

به گفته این کارشناسان، شاهد نوعی فرآیند سازش بین کردها و رژیم صهیونیستی در کردستان عراق هستیم.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که کردها هیچگاه منکر روابطشان با رژیم صهیونیستی نبوده اند و اظهارات مسعود بارزانی درباره گزینه دو کشور در فلسطین اشغالی شاهد این مدعاست. وی گفته است: "ما نمی توانیم از فلسطینی ها فلسطینی تر باشیم" و این جمله، منطق سازشکاران در منطقه خلیج فارس هم هست.

پربیننده ترین خبرها