حمله موشکی سپاه به مقر موساد، الکاظمی را به اربیل کشاند

حمله موشکی سپاه به مقر موساد، الکاظمی را به اربیل کشاند
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 13:33

نخست وزیر عراق یک روز پس از حمله موشکی به مقرهای جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در اربیل راهی منطقه اقلیم کردستان عراق شد.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش رسانه های عراقی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز دوشنبه یک روز پس از حمله موشکی به مقرهای جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در راس هیاتی بلندپایه شامل "عثمان الغانمی" وزیر کشور، "جمعه عناد" وزیر دفاع، "قاسم الاعرجی" مشاور امنیت ملی و تعدادی دیگر از مسئولان عراقی رهسپار اربیل شد و مورد استقبال مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

بنابر اعلام منابع عراقی، الکاظمی در این سفر با مسئولان اقلیم کردستان دیدار و از محل های اصابت موشک های شلیک شده در بامداد دیروز (یکشنبه 22 اسفند ماه) به مقر جاسوسی موساد بازدید خواهد کرد.

به دنبال هدف قرار گرفتن دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق طی بامداد یکشنبه (22 اسفند ماه) روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. سپاه تاکیدکرد که بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده‌اند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.

در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزار خارجه امروز در نشست خبری با رسانه ها در پاسخ به سوال خبرنگار العالم که پرسید، پیش ازاین بارها و از مجاری مختلف به مسئولان عراقی و همچنین اقلیم کردستان عراق نسبت به تعرضات رژیم صهیونیستی از داخل اقلیم علیه ایران به شکلی مستند تذکر داده اید چرا محل اثر واقع نشده است؟ و آیا اقدام موشکی سحرگاه یکشنبه می تواند مسیر ادامه اقداماتی اینچنین علیه کشور را سد کند؟ خاطرنشان کرد، آن‌چه مشخص است دولت مرکزی عراق مسؤولیت قطعی دارد برای اینکه جغرافیای عراق محل تهدیدی برای کشور همسایه ایران نباشد. در تمامی موارد تذکراتی به کرار داده شده اما متاسفانه خاک عراق مورد سوءاستفاده طرف‌های ثالث، ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی ضد ایران بوده و آمریکا از داخل عراق عملیات نظامی علیه ایران انجام داده و رژیم اشغالگر قدس پایگاه‌های خرابکاری در عراق دارد. آنچه به دولت عراق اعلام کردیم این است که شرط دوستی احترام به منافع و حاکمیت و مهمتر از همه حفظ پایداری این روابط است. تذکرات ما نادیده گرفته شد و یکی از کانون‌های دسیسه و خرابکاری به صورت مسؤولانه مورد حمله قرار گرفت.

خطیب‌زاده عنوان کرد: امیدواریم پیام گرفته شده باشد. به صورت سیاسی و دیپلماتیک و غیراعلامی قبلا هم پیام‌هایی را فرستاده بودیم ولی واقعا در نقطه‌ای قرار گرفتیم که بی توجهی می‌شد و امنیت مرزهای ما خدشه دار شده بود. برخی کشورهایی که خودشان در نقض مکرر حاکمیت کشورهای دیگر و کشورهای همسایه و از جمله عراق نقش دارند نیرو فرستادند و کشورهای همسایه خود را اشغال کردند. شاهد برخی اظهارات از سوی آنها هستیم که توجه آنها را جلب می‌کنیم که به مسؤولیت خود بیش از پیش توجه کنند.

وی اظهار داشت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیق و تعامل با ما دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد. این کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده است. ایران تحمل نمی‌کند کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون خرابکاری و اعزام گروه‌های تروریستی باشد چه توسط گروهک‌های ضد انقلاب و چه رژیم صهیونیستی در داخل اقلیم. در ملاقات‌ها گفته شده و انتظارم از دولت مرکزی عراق این است که یک بار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد و اجازه ندهد مرزهایش مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس بداند اشراف اطلاعاتی نسبت به تمام نقاطی که حضور دارد، داریم.

پربیننده ترین خبرها