ادعای سئول: آزمایش موشکی کره شمالی با شکست پایان یافته است/ پیونگ یانگ برای پرتاب بزرگترین موشک دوربرد خود آماده می‌شود

ادعای سئول: آزمایش موشکی کره شمالی با شکست پایان یافته است/ پیونگ یانگ برای پرتاب بزرگترین موشک دوربرد خود آماده می‌شود
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 07:54

کره جنوبی با ادعای این که آخرین آزمایش موشکی و پرتاب تسلیحاتی کره شمالی در روز چهارشنبه ظاهراً با شکست به پایان رسیده است، اعلام کرده که به نظر می‌رسد پیونگ یانگ برای پرتاب بزرگترین موشک دوربرد خود آماده می‌شود.

العالم ـ آسیا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی مدعی شد آخرین پرتاب تسلیحاتی کره شمالی در روز چهارشنبه ظاهراً با شکست به پایان رسیده است. این در حالی است که گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کره شمالی می تواند به زودی بزرگترین موشک دوربرد خود را پرتاب کند افزایش یافته است.
هنوز مشخص نیست که کره شمالی صبح چهارشنبه چه پرتابی را آغاز کرد یا در چه مرحله ای از آن ظاهراً با شکست مواجه شد. اما این پرتاب، که دهمین پرتاب از نوع خود در سال جاری میلادی است، نشان می‌دهد که کره شمالی مصمم است فرایند مدرن‌سازی زرادخانه تسلیحاتی خود را ادامه دهد.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل جزئیات پرتاب انجام شده از منطقه پیونگ یانگ در حدود ساعت 9:30 صبح (به وقت محلی) هستند که ظاهرا شکست خورده است.
هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت پرواز یک موشک بالستیک تایید نشده است و توکیو در حال همکاری با واشینگتن و سئول برای تجزیه و تحلیل بیشتر آنچه اتفاق افتاده است.
کارشناسان می‌گویند شکست‌های گذشته همچنان کره شمالی را به هدفش برای دستیابی به زرادخانه هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را تهدید کند نزدیک‌تر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها