افشای جزئیات جدیدی از محاکمه ناعادلانه دبیرکل «الوفاق» بحرین

افشای جزئیات جدیدی از محاکمه ناعادلانه دبیرکل «الوفاق» بحرین
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 17:29

جمعیت الوفاق ضمن اشاره به افشاگری اخیر وزیر خارجه پیشین قطر، بر ناعادلانه بودن حکم صادر شده در پرونده شیخ «علی سلمان» تأکید کرد.

العالم - بحرین

دادگاه بحرین شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت «الوفاق» را در پرونده موسوم به جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرده است.

در همین راستا امروز (چهارشنبه) جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای اطلاعات و ادله جدیدی در خصوص حکم صادره علیه شیخ سلمان ارائه داد.

بر اساس گزارش «العهد»، در این بیانیه آمده، «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر پیشین قطر در اظهارات خود به روزنامه کویتی «القبس» به حقایقی درباره پرونده شیخ سلمان پرداخته و بر اساس این اطلاعات، ادامه بازداشت وی یک جنایت است.

الوفاق افزود، حمد بن جاسم اعلام کرد که تماس رسمی و مستقیم وی با شیخ سلمان در زمان آغاز اعتراض‌های مردمی در بحرین در سال ۲۰۱۱ با اطلاع و هماهنگی کامل با مقامات بحرین بوده و این مکالمه در کاخ شاه بحرین و با حضور «سعود الفیصل» وزیر خارجه پیشین عربستان انجام شد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده، بن‌جاسم جزئیات طرحی را توضیح داد که ارتباط مشترک میان شاه بحرین،سعودی الفیصل، حمد بن جاسم و «جفری فلتمن» دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا با شیخ علی سلمان بر اساس آن بوده و این طرح برای خروج از بحران بوده است.

وزیر خارجه پیشین قطر اعلام کرد که این مکالمه تلفنی تقطیع شده و برخی از حقایق در آن پنهان شده است.

الوفاق تاکید کرد، افشای حقایق بیشتر پرونده شیخ علی سلمان را بر سر دو راهی قرار داده، وی به یک «گروگان» تبدیل شده و دستگاه قضایی بحرین به شدت «سقوط» کرده است.

این جمعیت افزود، مسئله ملت بحرین و مطالبات آن برای تحولات دموکراتیک و عدالت اجتماعی با بزرگرین عملیات تقلب و تحریف مقامات بحرینی از طریق دادگاه‌های سرکوبگر و دیدارهای رسمی در جامعه بین‌المللی روبرو شده است.

الوفاق در بیانیه خود تصریح کرد، مطالبات ملت بحرین واضح است و قابل دور زدن نیست. این ملت خواستار یک دولت دموکراتیک بر پایه کثرت‌گرایی سیاسی، آزادی و عدالت اجتماعی است، دولتی که استبداد، سرکوب، فساد، وحشیگری و آشوبی که مقامات فعلی آن را در پیش گرفته‌اند، مردود بداند.

این جمعیت بحرینی در پایان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط شیخ علی سلمان و تمام زندانیان سیاسی در این کشور شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها