دیوان بین‌المللی دادگستری خواستار توقف حمله روسیه به اوکراین شد

دیوان بین‌المللی دادگستری خواستار توقف حمله روسیه به اوکراین شد
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 22:32

دیوان بین‌المللی دادگستری بدون توجه به درخواست های امنیتی روسیه، در نشست امروز خود خواستار توقف فوری حمله مسکو به کی‌یف شد و از روسیه خواست تا درگیری‌ ها در اوکراین را متوقف کند!

العالم - اروپا

بنابر گزارش الجزیره، دیوان بین‌المللی دادگستری بدون توجه به درخواست های امنیتی روسیه و تلاش این کشور در راستای تأمین آن، در نشست امروز خود خواستار توقف فوری حمله روسیه به اوکراین شد!

دیوان بین‌المللی دادگستری در این راستا به روسیه خاطرنشان کرد که درگیری‌ ها در اوکراین را متوقف کرده و اقدامات درخواستی کی‌یف را بپذیرد.

این دیوان در این باره اضافه کرد: ما از تصمیم فدراسیون روسیه مبنی بر عدم شرکت در جلسه استماع شفاهی دادگاه امروز متأسفیم.

رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این موضوع در سخنانی ادعا کرد: ما در دیوان بین المللی دادگستری علیه روسیه به پیروزی رسیدیم و مسکو باید دستور توقف تهاجم را اجرا کند.

این در حالیست که اوکراین دوشنبه هفته گذشته از دیوان بین المللی دادگستری به عنوان دادگاه عالی سازمان ملل درخواست کرده بود که حکمی اضطراری برای توقف حملات روسیه صادر کند.

کی یف گفته بود که دلیل مسکو برای حمله نادرست است.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که «عملیات ویژه نظامی» روسیه «برای محافظت از افرادی است که در اوکراین در معرض قلدری و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند و زبان اول و مادری شأن روسی است».

مهر

پربیننده ترین خبرها