عبدالله بن زاید: در موضوع هسته‌ای ایران با لاوروف گفت و گو کردیم

عبدالله بن زاید: در موضوع هسته‌ای ایران با لاوروف گفت و گو کردیم
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 15:24

«شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی امارات گفت: با همتای روسی خود درباره پرونده های مهم از جمله بحران اوکراین، سوریه، یمن ، لبنان و موضوع هسته ای ایران گفت و گو کردم.

العالم - امارات

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی این کشور که به روسیه سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در نشست خبری اظهار داشت: در این دیدار درباره مسائل و چالش‌های مختلفی که جهان را تحت تاثیر قرار داده است، گفتگو کردیم.

وی افزود: در حال توسعه روابط با روسیه و تلاش برای تنوع بخشیدن به حوزه‌هایی هستم که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد.

وزیر امور خارجه امارات گفت: ما درباره بحران‌های مختلف در سراسر جهان از جمله پرونده‌های مهم اوکراین، سوریه، یمن، لبنان، پرونده هسته‌ای ایران و امنیت انرژی و مواد غذایی گفت و گو کردیم.

وی این گفت و گو را سازنده توصیف کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز موضع متعادل امارات در رابطه با آخرین تحولات اوکراین را ستود و گفت: اکنون تحولات اوکراین در صدر دستور کار بین المللی قرار دارد و وزیر امور خارجه امارات را از قصد خود برای حل مشکلاتی که سال‌ها در آنجا انباشته شده است و اقداماتی که روسیه برای حل این مشکلات انجام داده است، مطلع کردم.

وی افزود: در عین حال مایلم از موضع متفکرانه و متوازن امارات نسبت به این وضعیت تشکر کنم.

لاوروف با اشاره به تماس‌های مستمر بین روسیه و امارات بر روابط خوب دو کشور و تلاش رهبران آن‌ها برای ادامه و توسعه این روابط در همه زمنیه‌ها تاکید کرد.

وی میزان مبادلات تجاری روسیه و امارات را بیش از پنج میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این کشور یکی از بزرگترین کشورهای همکار ما است.

«عبدالله بن زاید» چهارمین وزیر امور خارجه‌ای است که از ابتدای ماه جاری به مسکو سفر کرده است.

پیش از این «مولود چاووش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با سفر به روسیه با «سرگئی لاووف» دیدار و گفت و گو کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها