مسکو: غرب با حمایت نظامی از اوکراین به درگیری دامن می‌زند

مسکو: غرب با حمایت نظامی از اوکراین به درگیری دامن می‌زند
جمعه 27 اسفند 1400 - 01:40

نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو از رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی‌اش برای بحران اوکراین صرف نظر کرده است، گفت: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود.

العالم-اروپا

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت بار دیگر تاکید کرد که دولت اوکراین از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری به‌وسیله گذرگاه‌های بشردوستانه جلوگیری می‌کند.

نبنزیا بامداد جمعه طی نشست شورای امنیت برای بررسی بحران اوکراین گفت: «کارزار دروغ‌پراکنی و اطلاعات نادرست درباره اوکراین ادامه دارد و ما اطلاعات نادرست زیادی شنیده‌ایم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه شهر ماریوپل به منبع اطلاعات نادرست رژیم اوکراین تبدیل شده است، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات نظامی، وزارت دفاع روسیه بیش از ۲.۵ میلیون درخواست تخلیه به روسیه دریافت کرده است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه رژیم اوکراین از تخلیه غیرنظامیان جلوگیری می‌کند، توضیح داد: «در ۲۴ ساعت گذشته، ما موفق شده‌ایم بیش از ۳۱ هزار غیرنظامی را تخلیه کنیم».

بر اساس این گزارش، نبنزیا اضافه کرد: «۷۰ کشتی در بنادر [اوکراین] وجود دارد که به دلیل مین‌های دریایی که توسط رژیم اوکراین گذاشته شده‌اند، قادر به خروج نیستند. غرب با حمایت نظامی خود از اوکراین به درگیری دامن می‌زند و به آتش می‌افزاید».

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه واشنگتن هم به جنگ اوکراین دامن می‌زند، تصریح کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم درباره پیش‌نویس قطعنامه‌مان درباره وضعیت انسانی در اوکراین درخواست رای‌گیری نکنیم، اما آن را پس نمی‌گیریم».

نماینده روسیه در شورای امنیت درباره ماجرای تأسیسات تحقیقاتی نظامی-بیولوژیک در اوکراین نیز گفت: «پس از اسنادی که به دست آورده‌ایم، فردا برای بررسی موضوع آزمایشگاه‌های آمریکایی در اوکراین، تشکیل جلسه اضطراری خواهیم داد».

پیش از این نیز سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد توافق میان روسیه و اوکراین و اجرای متعاقب آن می‌تواند موجب توقف درگیری‌ها شود.

پربیننده ترین خبرها