رهبران انگلیس و اوکراین آخرین وضعیت جنگ را بررسی کردند

رهبران انگلیس و اوکراین آخرین وضعیت جنگ را بررسی کردند
جمعه 27 اسفند 1400 - 18:18

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) در تماس تلفنی با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین، در جریان آخرین تحولات و وضعیت بحران این کشور قرار گرفت.

العالم - اروپا

دفتر نخست وزیری انگلیس با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای دولت منتشر شد نوشت: بوریس جانسون در این تماس تلفنی، بر انزجار خود از اقدامات روسیه در اوکراین و تحسین از مقاومت مردم اوکراین تاکید و عنوان کرد که تمام مردم انگلیس در کنار اوکراین ایستاده‌اند.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور زلنسکی در مورد اوضاع میدانی و نیازهای نظامی و بشردوستانه اوکراین توضیحاتی را ارائه داد. نخست وزیر انگلیس هم مطالبی را درباره برنامه این کشور در خصوص ارسال کمک‌های دفاعی اضافی به اوکراین مطرح کرد.

بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس می‌افزاید: آنها همچنین درباره پیشرفت مذاکرات صلح گفتگو کردند و نخست وزیر انگلیس از موضع اوکراین در مذاکرات حمایت کرد. رئیس جمهوری اوکراین هم گفت که مشارکت نزدیک بریتانیا بسیار ارزشمند است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها