شی در تماس با بایدن: درگیری به سود هیچکس نیست

شی در تماس با بایدن: درگیری به سود هیچکس نیست
جمعه 27 اسفند 1400 - 21:24

رئیس جمهور چین در تماس با همتای آمریکایی خود تأکید کرد درگیری به سود هیچکس نیست.

العالم - آسیا

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز جمعه در تماس با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود بر لزوم اجتناب از درگیری تأکید کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، رئیس جمهور چین در این تماس ویدئویی تأکید کرد، درگیری به سود هیچکس نیست و پکن و واشنگتن باید بار مسئولیت بین‌المللی در قبال صلح را به دوش گیرند.

شی همچنین به بایدن گفت، روابط میان پکن و واشنگتن باید به مسیر درست خود بازگردد و دو طرف در راستای صلح جهانی همکاری کنند زیرا صلح و امنیت جزو گران‌بهاترین گنجینه‌های جامعه جهانی هستند.

او در ادامه گفت: «روابط میان کشورها نباید به سطح تخاصم نظامی برسد و بحران اوکراین چیزی نیست که بخواهیم شاهد باشیم».

پیش از برقراری این تماس، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که بایدن قصد دارد از همتای چینی خود بخواهد به روسیه در پیش‌برد اهداف خود در اوکراین کمک نکند.

جو بایدن چهارشنبه شب در ابتدا به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا حاضراست پوتین را جنایتکار جنگی بخواند پاسخ منفی داد اما لحظاتی بعد از خبرنگار خواست سوالش را تکرار کند و در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم او جنایتکار جنگی است».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنشی گفت: «اظهاراتی را می‌بینیم و می‌شنویم که در واقع توهین‌های شخصی علیه رئیس جمهور پوتین هستند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «با توجه به تندخویی‌های آقای بایدن و فرتوتی و فراموشی او که به اظهارات تند وی منجر می‌شود، ما ارزیابی تندی انجام نخواهیم داد تا موجم خشونت بیشتر نشود».

از سوی دیگر با تداوم جنگ رسانه‌ای غربی‌ها علیه روسیه، روز گذشته (پنجشنبه) نشریه آلمانی «بیلد» مدعی شد هواپیمای حامل «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در میانه سفر او به پکن دور زده و به مسکو برگشته است.

لاوروف امروز در واکنش به این ادعا، آن را مصداق تروریسم در حوزه اطلاع‌رسانی توصیف و آن را محکوم کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها