ابعاد سیاسی سفر رییس جمهور سوریه به امارات

ابعاد سیاسی سفر رییس جمهور سوریه به امارات
شنبه 28 اسفند 1400 - 12:02

رئیس جمهور سوریه در سفری اعلام نشده که نخستین دیدار او از کشوری عربی از آغاز بحران پیدایش و هجوم گروه های تروریستی محسوب می شود، رهسپار امارات متحده عربی شد.

العالم _ سوریه

سفر ناگهانی و اعلام نشده دیروز (جمعه 27 اسفند ماه) بشار اسد رئیس جمهور سوریه به امارات که نخستین دیدار او از کشوری عربی از آغاز شعله ور شدن جنگ تحمیلی بر سوریه از سال 2011 محسوب می شود، از ابعاد سیاسی داخلی و خارجی فراوانی برخوردار است.

بشار اسد در این سفر با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی دیدار کرد. بن زاید در این دیدار تاکید کرد که سوریه رکن اساسی امنیت عربی است و کشور امارات برای تقویت همکاری با آن تلاش می کند.

ولیعهد ابوظبی گفت: این دیدار در چارچوب تلاش مشترک برای ادامه مشورت دو جانبه و هماهنگی برادرانه میان دو کشور درمورد مسائل مختلف است.

محمد بن زاید تاکید کرد که موضع امارات در حمایت از یکپارچگی سرزمین سوریه و برقراری ثبات و آرامش در آن ثابت است.

وی همچنین بر ضرورت عقب نشینی همه نیروهای بیگانه از سوریه که به طور غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند، تاکید کرد.

ولیعهد امارات همچنین از اشتیاق این کشور به تقویت همکاری با سوریه در زمینه هایی که خواسته های مردم دو کشور را برآورده می کند، سخن گفت.

بشار اسد هم تاکید کرد: امارات کشوری است که با توجه به سیاست متوازن آن در برخورد با مسائل بین المللی، نقش مهمی دارد.

وی افزود: جهان تغییر کرده است و مدتی طولانی است که به طرف بی ثباتی می رود بنابر این ما باید برای حمایت از منطقه خود بر اصول و حاکمیت کشورهایمان و منافع ملت هایمان پافشاری کنیم.

در دیدار بشار اسد با محمد بن زاید مسئولان بلند پایه دو کشور از جمله طحنون بن زايد آل نهيان مشاور امنیت ملی امارات و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه حضور داشتند.

رئیس جمهور سوریه همچنین با محمد بن راشد آل مكتوم نخست وزیر امارات و حاکم دبی دیدار کرد. بن راشد در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر بشار اسد سرآغاز خیر، صلح و ثبات سوریه و منطقه باشد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره روابط دو کشور و دورنمای گسترش همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری به گونه ای که مطالبات دو ملت برادر را فراهم کند، تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها