کویت خواستار اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین‌المجالس شد

کویت خواستار اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین‌المجالس شد
يکشنبه 29 اسفند 1400 - 11:07

رئیس پارلمان کویت با انتقاد از رفتار دوگانه رئیس اتحادیه بین‌المجالس، از او پرسید چگونه برای اخراج هیأت روسیه فراخوان داده می‌شود، اما هیأت رژیم صهیونیستی اخراج نمی‌شود.

العالم - آسیا

«مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت در جریان نشست هماهنگی گروه عربی که اندونزی برگزار شد، از «دوارتی باشیکو» رئیس اتحادیه بین‌المجالس خواست که هیأت رژیم صهیونیستی را اخراج کند.

بنابر گزارش، امروز (یکشنبه)، روزنامه کویتی «الانباء»، رئیس پارلمان کویت خطاب به دوارتی باشیکو گفت: «با کمال احترام، ریاست اتحادیه بین‌المجالس بایست نماینده همه باشد نه فقط فراکسیون اروپا».

مرزوق الغانم اضافه کرد: «در حالی که برای اتخاذ تدابیر قاطعانه در خصوص بحران روسیه و اوکراین از جمله برای اخراج روسیه از اتحادیه فراخوان داده شده است؛ بحرانی که تنها از چند هفته گذشته آغاز شده، ما شاهد هستیم که از جنایت‌های اسرائیل و اشغال بیش از ۶۰ سال فلسطین توسط آن کاملا غفلت شده و این جنایت‌‌ها کاملا نادیده گرفته شده‌‌اند».

111

الغانم همچنین گفت: «ما اشغالگری را مطلقا مردود می‌دانیم. من اهل کشوری هستم که خود مصیبت‌های اشغالگری را بیش از ۳۰ سال پیش تجربه کرد؛ اما در عین حال، یک‌ بام و دو هوا در قبال تمام مسائل سیاسی دارای صبغه حقوقی را نیز بر نمی‌تابیم».

بنابر گزارش روزنام الانباء، این نشست روز شنبه به ریاست «فوزیه زینل» رئیس اتحادیه پارلمان عربی و رئیس پارلمان بحرین و حضور رئیس اتحادیه بین‌المجالس برگزار شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها