با شعار مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه؛

نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی در پاکستان آغاز شد

نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی در پاکستان آغاز شد
سه شنبه 2 فروردين 1401 - 13:38

چهل و هشتمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور هیات‌های مختلف از جمله سخنگو و معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به میزبانی دولت پاکستان در شهر «اسلام‌آباد» آغاز به کار کرد.

العالم - آسیا

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی در اجلاس ۲ روزه وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت پاکستان را برعهده دارد.

مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی با سخنرانی «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در صحن مجلس ملی این کشور آغاز شد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان ریاست چهل و هشتمین نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به عنوان مهمان ویژه دولت پاکستان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی از دیگر سخنرانان نشست امروز خواهد بود.

شعار اجلاس وزیران خارجه اسلامی "مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه" است. این رویداد همزمان با جشن‌های هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان برگزار می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی دومین نهاد بین المللی پس از سازمان ملل متحد محسوب می شود که دارای ۵۷ عضو از کشور اسلامی مستقر در چهار قاره جهان است که از ۱۹۶۹ میلادی تاسیس شده و به عنوان صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع آنها، ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان شناخته می شود.

نام این سازمان از زمان تأسیس در ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۱ میلادی سازمان کنفرانس اسلامی بود و سپس به سازمان همکاری اسلامی تغییر یافت. ارتقای همبستگی اسلامی میان کشورهای عضو، حمایت از همکاری میان کشورهای عضو در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و دیگر موارد اساسی و مشورت میان کشورهای عضو در سازمان‌های بین المللی، تلاش در جهت محو تبعیض نژادی و خاتمه بخشیدن به استعمار در تمام اشکال آن، اتخاذ تدابیر لازم برای پشتیبانی از صلح و امنیت بین‌المللی مبتنی بر عدالت، هماهنگ کردن تلاش‌ها به منظور حفاظت از اماکن مقدس و آزادسازی آنها و پشتیبانی از مبارزه ملت فلسطین و کمک به این ملت در جهت بازپس گیری حقوق خود و آزاد کردن سرزمینش، پشتیبانی از مبارزه تمام ملل اسلامی در راه حفاظت از کرامت، استقلال و حقوق ملی‌شان و ایجاد جوی به منظور ارتقاء همکاری و تفاهم میان کشورهای اسلامی و دیگر کشورها از اهداف این سازمان محسوب می شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها