رئیس‌جمهور لبنان: مقاومت در برابر اشغالگری، تروریسم نیست

رئیس‌جمهور لبنان: مقاومت در برابر اشغالگری، تروریسم نیست
سه شنبه 2 فروردين 1401 - 16:55

رئیس‌جمهور لبنان در مصاحبه روزنامه ایتالیایی از نقش حزب‌الله در آزادسازی خاک این کشور گفت.

العالم - لبنان

میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز سه‌شنبه تأکید کرد که جنبش حزب الله هیچ تأثیری بر واقعیت امنیتی این کشور ندارد.

عون در گفت‌وگو با روزنامه «لا رپوبلیکا» ایتالیا تأکید کرد که حزب الله، جنوب لبنان را از اشغالگری رژیم صهیونیستی آزاد کرد و این جنبش، بخشی از مردم لبنان است که از دست این رژیم آزار دیده‌ است.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر اشغالگری، تروریسم نیست، تصریح کرد، لبنان یک حکومت در زیر سایه جنگ نیست، ولی بخشی از اراضی این کشور و سوریه، همچنان در اشغال [رژیم صهیونیستی] قرار دارد.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد: «زمانی که این اراضی را آزاد کنیم، دیگر مشکلی درباره منازعه نظامی وجود نخواهد داشت و می‌توان روند مذاکره با اسرائیل را برای حفظ حقوق، حاکمیت ملی، آزادسازی آب و خاک آغاز کرد».

به گزارش پایگاه خبری النشره، رئیس جمهور لبنان درباره انفجار بندر بیروت هم تأکید کرد که به عدالت باور دارد و معتقد است که باید همه موانعی که مانع از انجام تحقیقات است، برداشته شود.

درباره نقش حزب الله در منطقه، نعیم قاسم معاون دبیر کل این جنبش تصریح کرد: «حمله به حزب الله به این دلیل است که در سال ۲۰۰۰ در برابر اسرائیل پیروز شد و طرح خاورمیانه نوین را دو بار ناکام گذاشت؛ یک بار به صورت مستقیم و در جریان پیروزی سال ۲۰۰۶ و یک بار نیز به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت در دفاع از سوریه».

این مسئول حزب الله خاطر نشان کرد: «هماهنگی بین حزب الله و ارتش برای مقابله با اسرائیل و تکفیریها در چارچوب سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت، باعث شده است که دشمنان متزلزل شوند و به نحوه ایجاد مشکل در این داخل این سه‌گانه فکر کنند».

قاسم ضمن طرح این پرسش که «آمریکا خواستار چه لبنانی است»، تصریح کرد: [آمریکا] خواستار لبنان ضعیف است. به همین دلیل تحریم کرد تا لبنان به این کشور متوسل شود و شرطهای آن را اجرا کند و حامی هرج‌ومرج و تخریب است».

فارس

پربیننده ترین خبرها