جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات

جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات
سه شنبه 2 فروردين 1401 - 22:41

یک رسانه صهیونیستی جزئیات جدیدی از نشست سه‌جانبه سران مصر، رژیم صهیونیستی و امارات در شرم‌الشیخ منتشر کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

کان‌نیوز نوشته «نفتلی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سران مصر و امارات پیشنهاد تشکیل ائتلافی علیه ایران و راه‌اندازی یک سیستم دفاع منطقه‌ای علیه موشک‌ها و پهپادها داده است.

افزایش قیمت‌ها از دیگر موضوعات مطرح در میان سران سه طرف بوده و آنها درباره احتمال کاهش گندم در مصر نیز رایزنی کردند.

طبق ادعای این رسانه، طرف‌ها درباره سفر «بشار اسد»، رئیس‌جمهور مصر به امارات گفت‌وگو کردند. سران مصر و رژیم صهیونیستی از امارات در این باره سوال کرده‌اند و «محمد بن‌زاید»، ولیعهد ابوظبی تلاش کرده مواضع ابوظبی را توضیح دهد.

نفتالی بنت، عبدالفتاح السیسی و محمد بن‌زاید ساعاتی پیش در شرم‌الشیخ دیدار کردند. روزنامه جروزالم‌پست نوشته امارات و اسرائیل با اقدام احتمالی آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» آمریکا مخالفت کرده‌اند.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته محور فضاسازی‌های خود درباره ایران را بر قصد دولت «جو بایدن» برای خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده‌اند.

برخی از تحلیلگران، این فضاسازی‌ها را زمینه‌چینی‌های دولت‌های غربی برای پیوند زدن مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌دانند آن هم در شرایطی که آمریکا هنوز برای رفع تحریم‌هایی که اثرات اقتصادی دارد نرمش نشان نداده است.

پربیننده ترین خبرها