تصمیم پوتین برای شرکت در نشست گروه 20

تصمیم پوتین برای شرکت در نشست گروه 20
چهارشنبه 3 فروردين 1401 - 13:52

به دنبال درخواست برخی از اعضای گروه 20 برای اخراج مسکو از این بلوک، سفیر روسیه در جاکارتا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه قصد دارد در نشست گروه 20 که قرار است اواخر سال جاری میلادی به میزبانی اندونزی برگزار شود، شرکت کند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیودمیلا ووروبیوا، سفیر روسیه در جاکارتا امروز در کنفرانسی خبری گفت: نه تنها گروه 20 بلکه بسیاری از سازمان‌ها در تلاشند تا روسیه را اخراج کنند. واکنش غرب کاملا نامتناسب است.

منابع اعلام کردند، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدان غربی‌اش در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا روسیه باید به عنوان عضوی از گروه اقتصادی "جی 20" باقی بماند یا خیر.

به گفته منابع آگاه، این احتمال که درخواست اخراج روسیه از گروه 20 ممکن است از سوی دیگر اعضای این بلوک از جمله چین، هند، عربستان سعودی و دیگر کشورها وتو شود، این دورنما را به وجود آورده که برخی کشورها در عوض در نشست امسال شرکت نکنند.

گروه 20 به همراه گروه هفت یک پلتفورم بین المللی کلیدی برای هماهنگی همه چیز از تغییر اقلیم گرفته تا بدهی‌های برون مرزی محسوب می‌شود.

روسیه با تحریم‌های بین‌المللی به رهبری کشورهای غربی با هدف منزوی کردن این کشور از اقتصاد جهانی مواجه است.

یکی از منابع ارشد گروه هفت گفت:‌ رایزنی‌هایی درباره اینکه آیا مناسب است که روسیه همچنان به عنوان عضو گروه 20 باقی بماند یا خیر وجود دارد. اگر روسیه به عنوان یکی از اعضای این بلوک باقی بماند، گروه 20 به سازمانی که دیگر به اندازه قبل مفید نخواهد بود، تبدیل می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها