انگلستان 6 هزار موشک به اوکراین می‌دهد

انگلستان 6 هزار موشک به اوکراین می‌دهد
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 11:09

انگلستان از اعطای یک بسته کمکی جدید به اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، انگلستان حدود 6 هزار موشک جدید و تقریبا 30 میلیون پوند (40 میلیون دلار) برای حمایت از پوشش خبری بی بی سی در منطقه و پرداخت حقوق به سربازان و خلبانان اوکراینی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

دفتر جانسون اعلام کرد: نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون، بسته حمایتی جدید را روز پنجشنبه در نشست سران ناتو و G7 اعلام خواهد کرد و در عین حال تمایل به تقویت بیشتر قابلیت‌های دفاعی اوکراین را نشان خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: انگلستان با متحدانمان همکاری خواهد کرد تا حمایت نظامی و اقتصادی از اوکراین را افزایش داده تا امکانات دفاعی خود را در حالی که جریان را در این مبارزه تغییر می دهند، تقویت کند.

این بیانیه می‌افزاید: با گذشت یک ماه از این بحران، جامعه بین‌المللی با یک انتخاب روبرو می‌شود. ما می‌توانیم شعله آزادی را در اوکراین زنده نگه داریم یا خطر خاموش شدن آن را در اروپا و جهان بپذیریم.

انگلستان اعلام کرد با تعهد جدید، تا 10 هزار موشک ارائه خواهد کرد و این بودجه اضافی علاوه بر 400 میلیون پوند کمک های بشردوستانه و اقتصادی است.

انتظار می‌رود نشست روز پنج‌شنبه ناتو در بروکسل، کمک‌های اضافی به کی‌یف از جمله تجهیزاتی را برای کمک به اوکراین به منظور محافظت در برابر تهدیدات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای عرضه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها