در گفتگو با العالم مطرح شد؛

عملیات استشهادی النقب محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم زد

عملیات استشهادی النقب محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم زد
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 11:44

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در قدس اظهار داشت که عملیات استشهادی بئر السبع در زمانی بسیار حساس برای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.

العالم-فلسطین اشغالی

حماده طی گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث گفت: زمان عملیات مذکور از این جهت حساس بود که رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش سیاسی، نظامی و امنیتی برای مهار چیزی است که انتظار وقوع آن را در ماه رمضان دارد، آن هم پس از آنکه مصر از رئیس جمهور رژیم صهیونیستی استقبال کرده و از دولت هایی که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کرده اند برای سفر به مصر و گفتگو درخصوص قضایای مختلف دعوت به عمل آورده است.

حماده افزود: سربازان رژیم اشغالگر در کرانه غربی و قدس در حالت آماده باش بالا قرار گرفته اند. علاوه بر آن، بازداشت فلسطینی ها شدت بیشتری گرفته و تعداد زیادی نیروهای صهیونیستی در مناطق تماس کرانه باختری و قدس اشغالی با شهرک های صهیونیست نشین مستقر شده اند.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: چشم اشغالگران به قدس و کرانه خیره شده بود تا اینکه این عملیات از نقب انجام شد و به دو دلیل عملیاتی متفاوت به شمار می رود: نخست اینکه اشغالگران نگرانند پس از جلب توجه آنها به سمت النقب، حوادث دیگری در قدس اتفاق بیافتد. دوم اینکه آنها گمان می کردند با نقشه مهاجرت دادن مردم النقب و از داخل اراضی اشغالی، برنامه هایشان به صورت عادی جلو می رود و با مخالفت روبرو نخواهد شد. از این رو عملیات النقب رژیم صهیونیستی را شوکه کرد زیرا اهالی این منطقه به صورت قهرمانانه ای با اشغالگران مقابله کردند و ثابت کردند که النقب بخشی از فلسطین است و آنها از اراضی خود چشم پوشی نخواهند کرد.

عصر سه شنبه"محمد غالب ابو القیعا" از اهالی روستای حوره در منطقه النقب، با خودروی شخصی خود چند صهیونیست را زیر گرفته و سپس با سلاح سرد به ساکنان صهیونیست شهرک بئرالسبع حمله کرد. در نتیجه این عملیات استشهادی که بئر السبع نام دارد، چهار صهیونیست کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

این جوان فلسطینی نیز توسط صهیونیست‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها