رژیم آل‌خلیفه: تجارت در سرزمین‌های اشغال شده اوکراین حرام ولی در فلسطین حلال است!

رژیم آل‌خلیفه: تجارت در سرزمین‌های اشغال شده اوکراین حرام ولی در فلسطین حلال است!
جمعه 5 فروردين 1401 - 18:27

در تاریخ 13 جولای گذشته، نشستی مجازی میان معاون وزیر خارجه بحرین با همتای اوکراینی‌اش برگزار شد که طی آن، عبدالله بن احمد ال خلیفه حمایت منامه از وحدت اراضی اوکراین را مورد تأکید قرار داد و گفت که کشورش شرکت‌های بحرینی را از هرگونه فعالیتی در شبه‌جزیره کریمه منع می‌کند.

العالم- بحرین

به گزارش العالم، موضع گیری معاون وزیرخارجه بحرین در دفاع از تمامیت ارضی اوکراین و اعلام ممنوعیت فعالیت شرکت های بحرینی در شبه جزیره کریمه که روسیه آن را طی برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا و ضمیمه خاک خود کرد، درحالی است که در دسامبر 2020، زاید الزیانی، وزیر تجارت بحرین در جریان سفرش به اراضی اشغالی به حمایت از شهرک های صهیونیستی که سرزمین فلسطینیان را غصب کرده اند، و تجارت با آنها مباردت کرد.

وی تأکید کرد: "در زمینه واردات کالا از اسرائیل، میان کالاهای تولیدشده در داخل اسرائیل و کالاهای تولیدشده در شهرک‌هایی در اراضی اشغالی تفاوت قائل نخواهد شد." این اظهارات موجی از خشم فلسطینیان و همچنین ایرانیان و سوری‌ها را برانگیخت؛ زیرا هیچ کشور عربی پیش از این چنین اقدامی نکرده بود.

در واکنش به این تصمیم بحرین، جنبش جهانی تحریم اسرائیل (BDS) خاطرنشان کرد که به رسمیت شناختن کالاهای تولید شده در این شهرک‌ها مشارکت در جنایات جنگی است که رژیم اشغالگر مرتکب می‌شود.

آل‌خلیفه، اما، به همتای اوکراینی خود "امینه جباروف" موضع بحرین درخصوص اوکراین را مورد تأکید قرار داد که بحرین به شرکت‌های خود اجازه نمی‌دهد در اراضی اشغال شده اوکراین فعالیت تجاری داشته باشد.

مواضع عجیب و بی حیثیتی آل خلیفه این سوال را به ذهن متبادر می کند که اگر روسیه شبه‌جزیره کریمه را اشغال کرده است پس اسرائیل در فلسطین اشغالی چه می‌کند؟

پربیننده ترین خبرها