عملیات انتقام‌ جویانه ائتلاف سعودی در برابر حملات انتقامجویانه یمنی ها!

عملیات انتقام‌ جویانه ائتلاف سعودی در برابر حملات انتقامجویانه یمنی ها!
شنبه 6 فروردين 1401 - 08:17

در حالی که یمنی ها حمله به تاسیسات اقتصادی عربستان را در راستای پاسخ به تداوم محاصره هشت ساله این کشور و تجاوزگری ائتلاف سعودی اماراتی عنوان کرده اند، ریاض نیز پس از حملات اخیر ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان، از انجام عملیات انتقام‌جویانه علیه صنعا خبر داده است.

العالم ـ عربستان

بنابر گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، انجام عملیات شامگاه جمعه (5 فروردین ماه 1401)، پاسخی به تداوم محاصره و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی است. وی گفت که در جریان این عملیات نیروهای یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشکهای بالدار قرار گرفت. همچنین پالایشگاههای رأس تنوره و رابغ هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز با حمله شمار زیادی پهپاد مواجه شد».

وی تأکید کرد که نیروهای یمنی در گسترش عملیاتهای نظامی خود تا توقف حملات و رفع محاصره تردید نخواهند کرد.

حالا رویترز گزارش داده که، رسانه‌های دولتی عربستان سعودی اعلام کرده اند که ائتلاف تحت رهبری عربستان روز شنبه (امروز) عملیات نظامی خود را برای توقف حملات به تاسیسات نفتی این کشور تشدید کرده است.
ائتلاف اعلام کرده در حال انجام حملات هوایی در صنعا، پایتخت یمن و شهر بندری حدیده در دریای سرخ است.
ائتلاف مدعی شد هدف آن "حفاظت از منابع انرژی جهانی و تضمین زنجیره تامین" است و این عملیات تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت. ائتلاف افزود عملیات در مراحل اولیه است.
عربستان سعودی پیشتر اعلام کرده بود ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده مورد اصابت قرار گرفت که باعث آتش‌سوزی در دو مخزن ذخیره‌سازی شد.
تلویزیون المسیره یمن نیز گزارش داد که هواپیماهای جنگی ائتلاف به شهر حدیده حمله کردند و پروازها همچنان ادامه دارد، از سویی رویترز گزارش داد که حملات در نزدیکی بندر حدیده انجام شده است.
تلویزیون المسیره همچنین خاطرنشان کرد که ائتلاف به بندر سلف، شرکت برق و تأسیسات نفتی در حدیده حمله کرده است.
ساکنان صنعا نیز به رویترز گفتند ساختمان اداری شرکت نفتی Safer در جنوب شهر بمباران شده است.

پربیننده ترین خبرها