ناتوانی عربستان در مهار آتش آرامکو + ویدیو

ناتوانی عربستان در مهار آتش آرامکو + ویدیو
شنبه 6 فروردين 1401 - 11:55

با گذشت ساعت‌ها از حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو، سعودی‌ها همچنان در مهار آتش‌سوزی ناشی از این حمله ناکام مانده اند.

العالم ـ عربستان سعودی

گزارش منتشر شده از سوی شبکه العربیه عربستان نشان می دهد، آتش سوزی ناشی از حملات یمنی ها به تاسیسات آرامکو که جمعه شب (5 فروردین ماه) صورت گرفت، باگذشت پاسی از روز همچنان در حال شعله کشیدن است.

آرامکو

در گزارش منتشر شده از سوی شبکه العربیه با وجود این که هوا کاملا روشن است و نشان داده می شود که پاسی از روز گذشته است، به رغم ساعت‌ها از وقوع آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو، سعودی‌ها همچنان در کنترل این آتش‌سوزی ناکام هستند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از عملیات شامگاه جمعه (5 فروردین ماه 1401) به تاسیسات مختلف عربستان از جمله شرکت نفتی آرامکو خبر داد وگفت: این عملیات پاسخی به تداوم محاصره و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی است. وی گفت که در جریان این عملیات نیروهای یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشکهای بالدار قرار گرفت. همچنین پالایشگاههای رأس تنوره و رابغ هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز با حمله شمار زیادی پهپاد مواجه شد».

وی تأکید کرد که نیروهای یمنی در گسترش عملیاتهای نظامی خود تا توقف حملات و رفع محاصره تردید نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها