اتحادیه اروپا: بمباران کودکان یمنی "بله"، بمباران تاسیسات نفت سعودی "نه"

اتحادیه اروپا: بمباران کودکان یمنی
شنبه 6 فروردين 1401 - 21:22

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حملات نیروهای مسلح یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را "محکوم و تأکید کرد" که حمله به شهرها و تاسیسات غیرنظامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید متوقف شود. اتحادیه اروپا در ادامه بار دیگر از همه طرف‌ها خواست تا در نشست‌های مشورتی یمنی-یمنی که قرار است روز 29 مارس زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس آغاز شود، شرکت کنند.

العالم- کشکول

هنوز چند ساعت از بیانیه اتحادیه اروپا نگذشته بود که ائتلاف متجاوز با بمباران دو ساختمان مسکونی در صنعا که در آن نگهبانان اداره کل بیمه با خانواده‌های‌شان زندگی می‌کردند، از ملت یمن انتقام گرفت که در نتیجه آن، 8 عضو یک خانواده از جمله 5 کودک و دو زن کشته شدند.

موضوع قابل توجه این است که هیچ‌یک از مقامات اتحادیه اروپا کشتار کودکان و زنان در یمن را محکوم نکرده‌اند اگرچه این حملات، غیرنظامیان را با برنامه‌ریزی قبلی هدف قرار می‌دهد.

این نفاق، بسیار عجیب است؛ چرا که بیانیه اتحادیه اروپا تأکید کرده اهداف سعودی که هدف حملات یمنی‌ها قرار گرفتند "اهداف غیرنظامی" هستند. در حالی‌که وزارت انرژی سعودی اذعان کرد که حملات یمنی‌ها بر توان سعودی در تولید نفت تاثیر خواهد گذاشت.

به رغم ریاکاری اروپایی‌ها، بدیهی است که اهداف انتخابی نیروهای مسلح یمن در داخل خاک عربستان اهدافی حیاتی هستند که رژیم سعودی از آنها برای طولانی کردن مدت جنگ علیه ملت یمن استفاده می‌کند که در راس این اهداف، صنعت نفت است. در مقابل، می‌بینیم که رژیم سعودی و دیگر کشورهای ائتلاف متجاوز، جان بیش از 370 هزار شهروند یمنی را از طریق بمباران و محاصره گرفته اند.

اما دعوت اتحادیه اروپا از تمام طرف‌های یمنی برای مشارکت در نشست‌های مشورتی یمنی- یمنی، که قرار است در 29 مارس جاری تحت نظارت شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض برگزار شود، فراخوانی شبیه یک شوحی است.

چگونه کشوری که طرف اصلی این تجاوز محسوب می‌شود، می‌تواند میزبان رایزنی‌های یمنی و یمنی باشد؟! چگونه شورای همکاری خلیج‌فارس که در بیشتر موارد از جنایات سعودی علیه یمن حمایت می‌کند، می‌تواند بی طرفانه بر نشست یمنی- یمنی نظارت داشته باشد؟!این اوج ریاکاری اتحادیه اروپا است.

پربیننده ترین خبرها