المشاط از آتش بس و تعلیق سه روزه حملات صنعا علیه سعودی خبر داد

المشاط از آتش بس و تعلیق سه روزه حملات صنعا علیه سعودی خبر داد
شنبه 6 فروردين 1401 - 23:23

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره پیامدهای تعرض به پایداری به عنوان شرافت مردم یمن هشدار داد و از تعلیق حملات موشکی و پهپادی و کلیه اقدامات نظامی علیه عربستان اعم از زمینی و دریایی و هوایی به مدت سه روز خبر داد.

العالم یمن

مهدی المشاط امروز (شنبه) در سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری در یمن گفت: درباره پیامدهای تعرض به مقاومت و پایداری به عنوان شرف و افتخار مردم یمن که هرگز از آن کوتاه نخواهیم آمد، هشدار می دهیم و هرگز در حمایت از این شرافت کوتاه نخواهیم آمد.

وی از ائتلاف متجاوز خواست از کلیه اقداماتی که مانع از برقراری صلح می شود، اجتناب کند.

المشاط با تاکید بر تمایل به برقراری صلح از دشمنان یمن در ائتلاف متجاوز و جامعه بین الملل خواست که صلح را موضوعی مقدس برشمرند و از ادعا ب‍پرهیزند.

وی اظهار داشت: سال هشتم از مقاومت و پایداری ملت یمن ، سالی سرشار از مسائل غافلگیر کننده و تحولات در زمینه اقدامات دفاعی منحصربه فرد از سوی یمنی ها خواهد بود.

المشاط گفت: در آغاز سال هشتم از تجاوز به یمن ، خواهان اقدامات و گام های عملی برای اعتمادسازی هستیم و می خواهیم که طرف مقابل از مرحله گفتار به مرحله عمل منتقل شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از تعلیق حملات موشکی و پهپادی و توقف اشکال مختلف اقدامات نظامی زمینی و هوایی و دریایی علیه عربستان سعودی به مدت سه روز خبر داد.

وی ادامه داد: درصورتیکه سعودی به پایان دادن محاصره و توقف حملات خود علیه یمن برای همیشه اعلام پایبندی کند، آماده هستیم که پایبندی نهائی خود را در این زمینه اعلام کنیم.

المشاط از آمادگی صنعاء برای تبدیل متوقف شدن درگیری ها به پایبندی نهائی درصورت موافقت عربستان با خارج کردن نیروهای خارجی از اراضی یمن و آب های این کشور و توقف حمایت از مزدوران در یمن خبر داد.

وی از فرستاده سازمان ملل در امور یمن خواست که زمینه این امر و نیز زمینه توافق های اجرایی را به صورت یک باره یا طی چند مرحله تسهیل کند.

المشاط همچنین از آمادگی کامل صنعاء برای آزاد کردن اسرای ائتلاف متجاوز از جمله شقیق هادی و اسرای شبه نظامیان محلی و دیگر تابعیت ها در ازای آزادی اسرای یمنی خبر داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از همگان خواست از روش هایی که درجهت خدمت به صلح نیست، دست بردارند و راه کارهای منطقی و عمل برای برقراری صلح را دور نزنند.

وی محاصره را علت مستقیم طولانی شدن جنگ و مانع تراشی در مسیر صلح دانست و جامعه بین الملل و ائتلاف متجاوز را مسوول این جنگ دانست.

پربیننده ترین خبرها