ایلان ماسک: با جدیت به طراحی یک شبکه اجتماعی جدید فکر می‌کنم

ایلان ماسک: با جدیت به طراحی یک شبکه اجتماعی جدید فکر می‌کنم
يکشنبه 7 فروردين 1401 - 10:36

مدیر اجرایی شرکت تسلا ممکن است برای رقابت با توییتر وارد عمل شود.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ایلان ماسک، میلیاردر و مدیر اجرایی شرکت تسلا در توییتی گفت در حال "فکر جدی" برای ایجاد یک پلتفرم جدید رسانه اجتماعی است.
ماسک در پاسخ به پرسش یکی از کاربران توییتر مبنی بر اینکه آیا او به ساختن یک پلتفرم رسانه اجتماعی متشکل از یک الگوریتم منبع باز و الگوریتمی که آزادی بیان را در اولویت قرار می دهد و جایی که تبلیغات در آن حداقل است، می اندیشد یا خیر این موضوع را عنوان کرد.

ماسک، یکی از کاربران پرکار توییتر، اخیراً از این پلتفرم رسانه های اجتماعی و سیاست های آن انتقاد کرده است. او گفته است که این شرکت با عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، دموکراسی را تضعیف می کند.

توییت او یک روز پس از آن منتشر شد که او یک نظرسنجی توییتری انجام داد و از کاربران پرسید که آیا معتقدند توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است، که بیش از 70 درصد به آن رای «نه» دادند.

او روز جمعه گفت: "پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید."

اگر ماسک تصمیم به ایجاد یک پلتفرم جدید داشته باشد، به مجموعه رو به رشدی از شرکت‌های فناوری ملحق می‌شود که خود را به عنوان قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و امیدوارند کاربرانی را که احساس می‌کنند دیدگاه‌هایشان در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوکِ متا و یوتیوب سرکوب شده است را جذب کنند.

البته هیچ یک از شرکت‌ها، از جمله Truth Social دونالد ترامپ، رقبای توییتر Gettr و Parler و سایت ویدیویی رامبل، تا کنون به میزان دسترسی و محبوبیت پلتفرم‌های اصلی نزدیک نشده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها