اظهارات سخیف ابوالغیط؛ ایران همچون اسرائیل حسن نیت نشان دهد!

اظهارات سخیف ابوالغیط؛ ایران همچون اسرائیل حسن نیت نشان دهد!
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 21:46

دبیر کل اتحادیه عرب از ایران خواست تا به گفته او، همانند اسرائیل، در برخورد با کشورهای عربی حسن نیت نشان دهد.

العالم _ مصر

«توافق هسته ای بین آمریکا و ایران به تهدید هسته ای ایران پایان نمی دهد ... ایران باید ماجراجویی های خود را در کشورهای عربی متوقف کند و از استفاده از مشکلات عربی به عنوان گزینه هایی برای فشار به کشورهای عربی و اسرائیل دست بکشد».

این، سخنان احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در گفتگو با روزنامه لندنی سعودی الشرق الاوسط است که روز دوشنبه منتشر شده است.

ابوالغیط خطاب به ایرانی ها افزوده است: «شما باید به طور مثبت با کشورهای عربی برخورد کنید زیرا روابط تاریخی هزاران ساله وجود دارد ... در برابر کشورهای عربی و عرب ها حسن نیت نشان دهید تا به شما پاسخ دهند».

حال باید پرسید که حکومت های مرتجعی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی سازی کرده اند و در چارچوب خواست آمریکا رفتار می کنند و به ویژه ابوالغیط سخنگوی آنها، به چه علت تا این حد با توافق هسته ای دشمنی می کنند و این در حالی است که برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به طور پیوسته تحت نظارت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی است؟

سوال دیگر اینکه چرا ابوالغیط و حکومت های سازشکاری که وی از طرف آنها سخن می گوید، هیچ تهدیدی از وجود صدها بمب هسته ای رژیم تروریست اسرائیل احساس نمی کنند، رژیمی که سرزمین و مقدسات عرب ها و مسلمانان را غصب کرده است؟

سوال سوم این است که آیا ابوالغیط همان چیزی را می خواهد که نفتالی بنت خواهان آن است و آن عاری ساختن کامل ایران از تکنولوژی هسته ای و متوقف ساختن چرخ پیشرفت علمی در آن است تا دیگر احساس تهدید نکند.

این در حالی است که اولا معلوم نیست تهدیدی که برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران برای عرب ها دارد، چیست؟ با این حال کاملا واضح است که این مرد از طرف عرب ها سخن نمی گوید بلکه از طرف سازشکاران و از طرف همپیمانان جدید آنها در تل آویو سخن می گوید.

دوم اینکه بدون شک مقصود ابوالغیط از این جمله که «ایران از ماجراجویی در کشورهای عربی دست بکشد»، توقف حمایت از گروه های مقاومت عربی است، گروه هایی که با اشغالگری اسرائیل و آمریکا مبارزه می کنند. مقود وی این است که ایران اشغالگران را رها کند تا طرح های خود را بدون هیچ مشکل و مانعی در کشورهای عربی اجرا کنند زیرا ابوالغیط و اتحادیه عربش آزاد سازی فلسطین و دیگر سرزمین های عربی را بدون اینکه قطره خونی از آمریکایی ها یا اسرائیلی ها ریخته شود، بر عهده دارند.

نکته دیگر این است که ابوالغیط از ایران خواسته است در برابر عرب ها حسن نیت نشان دهد تا آنها به آن پاسخ دهند و کاملا مشخص است که مقصود وی این است که از حمایت از موضوع فلسطین دست بکشد و در مسیر عادی سازی، تسلیم و اطاعت گام بردارد، درست همانند حکومت های مرتجع و سازشکار عربی که روابط خود را با رژیم تروریست اسرائیل عادی سازی کرده اند، رژیمی که قدس را غصب کرده است و کودکان و زنان فلسطینی را می کشد.

بدون شک از نظر ابوالغیط، غاصبان قدس و کسانی که ملت عرب فلسطین را آواره کرده اند، حسن نیت نشان داده اند و عرب ها باید به آن پاسخ دهند و از سر تا پا با آن سازش کنند و این ایران است که چنین حسن نیتی را از عرب ها دریغ می دارد!!!

پربیننده ترین خبرها