وزرای خارجه ایران و پاکستان در چین با یکدیگر دیدار می‌کنند

وزرای خارجه ایران و پاکستان در چین با یکدیگر دیدار می‌کنند
سه شنبه 9 فروردين 1401 - 09:31

وزیر امور خارجه پاکستان که امروز برای شرکت در اجلاس همسایگان افغانستان راهی چین می‌شود، اعلام کرد که قرار است وی در حاشیه این نشست، با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت روابط دوجانبه و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای دیدار و گفت وگو کند.

العالم - ایران - اسیا

به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز برای شرکت در سومین دور نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان عازم چین می‌شود.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار است در حاشیه اجلاس همسایگان، در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تقویت روابط دوجانبه، تضمین اقتصادی در منطقه، آخرین تحولات افغانستان و ثبات منطقه‌ای تبادل نظر انجام شود.

وی اظهار کرد: دیدار با همتای روسی و وزرای خارجه از کشورهای آسیای مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد و رایزنی‌های مهمی پیرامون صلح و ثبات منطقه‌ای انجام خواهد شد.

قریشی تاکید کرد که پاکستان، متعهد به تقویت و تحکیم روابط با همه کشورهاست و خواهان مشارکت با کشورهای منطقه در بخش ژئو اکونومیک است.


مسکو، مقصد بعدی وزیر خارجه پاکستان

در همین حال، منابع آگاه اعلام کردند که وزیر امور خارجه پاکستان قرار است پس از چین عازم سفر رسمی به روسیه شود.

قریشی پنجم اسفند سال گذشته نیز به همراه نخست وزیر پاکستان به مسکو سفر کرد؛ جایی که وی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود به صورت جداگانه دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه، افغانستان و تحولات اوکراین به رایزنی پرداخت.

سومین نشست همسایگان افغانستان به میزبانی چین در پکن برگزار می‌شود. دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان پنجم آبان ماه سال گذشته به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

نخستین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور گذشته به صورت مجازی به میزبانی پاکستان برگزار شد. در این نشست، وزیران خارجه ایران، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت داشتند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها