ثبت شکستی دیگر در پرونده سیاه صهیونیست ها

ثبت شکستی دیگر در پرونده سیاه صهیونیست ها
سه شنبه 9 فروردين 1401 - 13:58

رهبران مقاومت فلسطینی تاکید کردند که عملیات الخضیر اهداف رژیم صهیونیستی را از نشست النقب بر باد داد و تلاش های آن را ناکام گذاشت. 

العالم _ رژیم صهیونیستی

ناظران معتقدند عملیات قهرمانانه الخضیره که به کشته شدن دو صهیونیست و زخمی شدن چند صهیونیست دیگر منجر شد، بر تلاش رژیم صهیونیستی برای نتیجه گرفتن از عادی سازی روابط با برخی حکومت های سازشکار عربی سایه انداخت و مانع رسیدن این رژیم به نتیجه مطلوب شد.

عملیات الخضیره و پیش از آن عملیات بئر السبع و کشته شدن شش اسرائیلی فقط در چند روز، همه معادلات مقامات صهیونیست را بر هم زد و ضربه ای مهلک به هیبت پوشالی رژیم اشغالگر وارد آورد و نشان داد که منطق مقاومت فلسطینی همچنان منطق حاکم در مواجهه با اقدامات سازشکارانه است.

رهبران مقاومت فلسطینی بر این اعتقادند که عملیات الخضیره و دیگر عملیات های شهادت طلبانه پیش از آن، همگی در ادامه عملیات سیف القدس و اهداف آنها همان اهدافی است که این عملیات دنبال می کرد که بارزترین آنها آزادی سرزمین فلسطین است.

رهبران مقاومت تاکید می کنند که عملیات الخضیره در زمانی بسیار مناسب رخ داد و پیام های بسیاری برای همه طرف ها از جمله رژیم صهیونیستی و حکومت هایی داشت که توافق نامه های سازش با این رژیم امضا کرده اند و مهم ترین این پیام ها این است که سرزمین فلسطین هیچگاه وجود اشغالگران را در خود تاب نمی آورد و صاحبان حقیقی آن همواره به ویژه در آستانه سالگرد روز زمین آماده فداکاری هستند.

به گفته رهبران فلسطینی، نشست رژیم اشغالگر با حکومت های سازشکار در النقب دو هدف اصلی داشت؛ نخست تقویت این حکومت ها برای مهار کردن مقاومت و فشار بر آن برای توقف عملیات در ماه مبارک رمضان که این رژیم بسیار از آن نگران است و دوم ارسال پیام اطمینان برای شهرک نشینان که جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نامیده می شوند و این رژیم از بابت آن نیز بسیار نگران است به ویژه آنکه عملیات سیف القدس ضربه ای مهلک به این جبهه زد و بسیاری از شهرک نشینان را به فکر مهاجرت معکوس از فلسطین انداخت. آنچه تاثیر عملیات سیف القدس را از این نظر بیشتر کرد، شعله ور شدن آتش اعتراضات در زمین های 1948 بود.

رهبران مقاومت فلسطینی تاکید می کنند که عملیات الخضیر هر دو هدف رژیم صهیونیستی را از نشست النقب بر باد داد و تلاش های آن را ناکام گذاشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها