العالم گزارش می دهد؛

نشست النقب خنجری از پشت به آرمان فلسطین بود

دوشنبه 8 فروردين 1401 - 22:41

گروه های فلسطینی اعلام کردند نشست النقب با حضور برخی وزرای خارجه عرب خنجری از پشت به آرمان فلسطین بود.

العالم _ فلسطین

چهار وزیر خارجه عربی همراه وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خاک النقب گرد هم آمدند، خاکی که بیش از 70 سال پیش شاهد بزرگترین جابجایی جمعیتی در تاریخ بود و همچنان شاهد جابجایی ساکنان اصلی آن است.

هدف اعلام شده نشست النقب تشکیل ائتلافی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اعلام شده بود هرچند واقعیت این است که هدف اصلی آن تقویت روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل به هزینه فلسطینیان بود و آنگونه که وزیر خارجه این رژیم اعلام کرد، اجلاس النقب به انجمنی دائمی برای مشورت تبدیل خواهد شد.

اما آنچه در رام الله می گذشت، متفاوت بود. عبدالله دوم پادشاه اردن، ولیعهد و تعدادی از مقامات این کشور از رام الله دیدار و تاکید کردند که هدف از این دیدار تقویت روابط فلسطین و اردن و ایجاد افق سیاسی است.

هرچند اسرائیلی‌ ها ادعا می کنند که هدف از دیدار هیئت اردنی از رام الله تلاش برای جلوگیری از تشدید اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی است، اما هم زمان بودن آن با اجلاس النقب و غایب بودن اردن در این نشست به نظر پیام‌ های دیگری دارد.

این در حالی است که موضوع فلسطین همچنان به عنوان محور باقی خواهد ماند هرچند برخی از عرب ها با دیدار خود با مقامات رژیم اشغالگر آن را نادیده گرفتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها