در گفتگو با العالم مطرح شد؛

ابتکار صلح یمن، فرصتی گرانبها برای عربستان سعودی

ابتکار صلح یمن، فرصتی گرانبها برای عربستان سعودی
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 11:34

عبدالحمید الغفری، پژوهشگر سیاسی و حقوق بشر یمن، بیان کرد: ارائه مبتکرانه پیشنهاد صلح توسط مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، به معنای اشتیاق مقامات صنعا به صلح به عنوان یک هدف عالی و نهایی و اراده قاطع نسبت به پایان جنگ است.

العالم _ یمن

الغفری در گفت و گو با شبکه العالم گفت: رهبری صنعا از ائتلاف متجاوز و جامعه جهانی می خواهد که با این ابتکار به عنوان فرصتی گرانبها برخورد کنند و نیروهای ائتلاف متجاوز، اهمیت این فرصت طلایی را متوجه شوند.

وی افزود: جامعه جهانی و سازمان ملل در قبال آنچه که مردم یمن در معرض آن قرار دارند، مسئول است و هرچه سریعتر باید برای فعال کردن پرونده بشردوستانه و نیز رفع محاصره بنادر، فرودگاه‌ها، کشتی‌ها، مشتقات نفتی و مواد غذایی یمن به عربستان سعودی فشار بیاورد.

الغفری از جامعه جهانی خواست به ایجاد صلح جدی و همه جانبه توجه کنند و با این ابتکار صلح یمن به عنوان یک پیشنهاد عادلانه برای دو طرف برخورد شود؛ او تاکید کرد که رهبری صنعا چندین گزینه پیشنهادی در مقابل عربستان قرار داده است.

مقامات یمنی توصیه می کنند عربستان سعودی این فرصت صلح را از دست ندهد و جهت جلوگیری از عواقب استمرار جنگ با یمن، از ابتکار عمل یمن برای صلح غافل نشود. در غیر این صورت، با تداوم جنگ، هزینه های تجاوزعربستان سعودی به خاک یمن، روز به روز بیشتر و دردناک تر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها