جوانان فلسطینی ارکان رژیم صهیونیستی را متزلزل کردند

جوانان فلسطینی ارکان رژیم صهیونیستی را متزلزل کردند
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 13:31

شهادت 4 فلسطینی فقط طی 10 روز، زلزله‌ای بزرگ در رژیم صهیونیستی به‌وجود آورد؛ زیرا نه فقط ارکان این رژیمِ تا بن دندان مجهز به انواع سلاح و سامانه‌های دفاع هوایی را به لرزه درآورده بلکه رعب و وحشت را در دل شهرک‌نشینان صهیونیست در فلسطین اشغالی تشدید کرده است.

العالم- کشکول

روز سه‌شنبه یک جوان فلسطینی به سمت شهرک‌نشینان اسرائیلی در شهرک "بنی براک" در شرق تل‌آویو تیراندازی کرد که در نتیجه آن، 5 صهیونیست کسته و 6 تن دیگر زخمی شدند. روز یکشنبه گذشته نیز "ایمن و ابراهیم اغباریه" نیز با انجام عملیاتی استشهادی در شهر "الخضیره" در داخل فلسطین اشغالی انجام دادند که به کشته شدن 2 شهرک‌نشین و زخمی شدن 10 تن دیگر منجر شد. 5 روز قبل از آن نیز، 4 اسرائیلی در عملیاتی استشهادی در "بئر السبع" کشته و شماری زخمی شدند که مجری این عملیات، اسیر آزاده "محمد ابو القیعان" از اهالی روستایی در النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی سال 1948 بود.

این عملیات استشهادی ارکان امنیتی رژیم صهیونیستی را ویران کرده است؛ زمانی‌که این رژیم اطراف نوار غزه حائل ایجاد کرد تلاش می‌کرد که می‌تواند جوانان فلسطینی در کرانه باختری، صدس و داخل فلسطین اشغالی را مهار کند ولی این عملیات استشهادی اتحاد ملت فلسطین را به نمایش گذاشت و تأکید کرد که تلاش برای مهار کردن جوانان و اراده فلسطینی محکوم به شکست است.

این عملیات‌های استشهادی در شرایطی گسترش یافته که نشست‌های ننگین رژیم‌های سازشکار عربی در جریان است و دیدارهای دوجانبه‌ای میان مقامات اردن و رژیم صهیونیستی با هدف "آتش‌بس فراگیر در فلسطین اشغالی" طی ماه مبارک رمضان در جریان است. روز گذشته ملک عبدالله با بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل در امان دیدار کرد. پادشاه اردن همچنین در دهم ماه جاری میلادی با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل و همچنین در روز دوشنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دیدار کرد. عمار بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر نیز چهارشنبه گذشته محرمانه وارد اردن شده و با ایمن صفدی، وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.

عملیات تل‌آویو و بئر السبع گواهی بر این مدعاست که ملت فلسطین در یک عالمی سیر می‌کنند و رژیم‌های مرتجع عربی در عالمی متفاوت. این عملیات همچنین نشان داد که ملت فلسطین را نمی‌توان از طریق هماهنگی امنیتی میان صهیونیست‌ها و تشکیلات خودگردان سرکوب کرد. این عملیات‌ها همچنین پاسخی به فریادها و گریه‌های کودکان، زمان و پدرانی است که عزیزان‌شان را در جریان تجاوزات اشغالگران از دست داده‌اند و چنین جنایاتی تنها یک گزینه پیش روی ملت فلسطین می‌گذارد و آن مقاومت و انتفاضه برای بیرون راندن اشغالگران و خنثی کردن توطئه‌های آنها برای حذف فلسطین از نقشه جهان.

پربیننده ترین خبرها