آمریکا عمران خان را تهدید کرد .. یا اطاعت کورکورانه یا برکناری و حذف فیزیکی

آمریکا عمران خان را تهدید کرد .. یا اطاعت کورکورانه یا برکناری و حذف فیزیکی
شنبه 13 فروردين 1401 - 17:10

«نامه‌ای تهدیدآمیز از آمریکا دریافت کرده‌ام، آمریکا تهدید کرد که دولت مرا سرنگون می ‌کند زیرا من از ایجاد پایگاه نظامی برایش در سرزمین خودم خودداری کردم و از وزیر امور خارجه خواستم که با توجه به افزایش تنش در منطقه، روابط با کشورهای دوست را تقویت کند. ملت مسلمان ما نمی تواند برده بیگانگان شود و اگر پارلمان رای به عزل من بدهد، من نه تنها استعفا نمی دهم، بلکه با قدرت بیشتری برمی گردم، چون در معرض توطئه کشورهای بیگانه هستیم، ما مقاومت می کنیم و تسلیم آنها نمی شویم و به خواست خدا این توطئه را خنثی خواهیم کرد».

العالم – کشکول

این سخنان صریح و شفاف عمران خان نخست وزیر پاکستان است.

خشم آمریکا علیه خان پس از آن بود که او موضعی همگرایانه با روسیه که در آغاز جنگ اوکراین به آن سفر کرد، اتخاذ نمود و از محکوم نمودن مسکو خودداری ورزید و از دوگانگی غرب انتقاد کرد و اجازه احداث پایگاه های نظامی آمریکا در کشورش را نداد لذا آمریکا به مخالفان وی چراغ سبز نشان داد تا او را سرنگون کنند.

نکته قابل توجه این است که خشم آمریکا علیه خان تنها به استفاده از بازی دموکراسی مطابق با معیارهای آمریکایی خلاصه نمی شود بلکه آمریکا در تلاش است 172 نماینده که تعداد مورد نیاز برای استیضاح است را در پارلمان پاکستان با خود همراه نماید تا عمران خان را سرنگون کند و حتی وی را به تصفیه فیزیکی تهدید کرد لذا خان در مصاحبه ای گفت که جانش در خطر است و گروهی که او آنها را می شناسد قصد دارند وی را در لندن هدف قرار دهند.

در سطح دیپلماتیک و در اقدامی دیگر که نشانه دخالت آشکار آمریکا در امور پاکستان است، وزارت امور خارجه پاکستان، کاردار آمریکا را در اعتراض به حمایت واشنگتن از تلاش برای سرنگونی عمران خان احضار کرد.

در سطح مردمی، شبکه‌های اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از عمران خان و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" شدند، به ویژه پس از آنکه خان اعلام کرد آمریکا وی را به برکناری یا حذف فیزیکی تهدید کرده است.

استفاده مخالفین از سوء مدیریت اقتصادی، افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی به عنوان دستاویزی برای برکناری خان، باعث فریب مردم پاکستان نمی شود چرا که بحران اقتصادی ناشی از سیاستهای دولت عمران خان نیست بلکه آمریکا در تلاش است حکومتی وابسته در پاکستان در قدرت باشد تا منویات واشنگتن را بدون چون و چرا اجرا کنند.

آمریکا می کوشد از حربه دمکراسی برای تحقق منویاتش در کشورهای عربی و اسلامی بهره برداری کند که البته این موضوعی پنهان نیست، واشنگتن همواره می کوشد با استفاده از افراد ضعیف النفس و مزدورانش و خرج پول و تحریک افکار عمومی، دولتها و شخصیتهایی ملی را سرنگون کند که مخالف سیاستهایش هستند و دخالت کاخ سفید در امور داخلی کشورشان را نمی پذیرند.

مثالهای زیادی درباره توطئه های آمریکا علیه ملتهای جهان سوم و حتی اروپایی وجود دارد که البته پاکستان بیشترین ضربه را از این توطئه ها دریافت کرده به همین دلیل مدتهاست که نخست وزیران پاکستان دوره خود را تکمیل نمی کنند و یا تصفیه و یا برکنار می شوند چرا که آمریکا تصمیم گرفته است که پاکستان به عنوان تنها کشور اسلامی هسته‌ ای به هر قیمت دارای ثبات سیاسی نباشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها