توصیه حزب‌الله و أمل به دولت لبنان درخصوص پیشنهاد ایران

توصیه حزب‌الله و أمل به دولت لبنان درخصوص پیشنهاد ایران
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 14:29

دو جنبش حزب‌الله و أمل لبنان امروز ضمن برگزاری نشستی در شهر النبطیه، از دولت خواستند تا هر چه زودتر پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران درباره تأمین برق لبنان را بپذیرد و منتظر سفیر آمریکا در بیروت نماند.

العالم - لبنان

رهبران حزب الله و جنبش أمل امروز در شهر النبطیه واقع در جنوب لبنان نشست برگزار کردند و آخرین تحولات محلی و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست روی اقدامات، برنامه‌ها و پیشنهادات برای کاهش بار مردم لبنان در مواجهه با بحران معیشتی و مالی کشور و آخرین مقدمات مربوط به برگزاری انتخابات آتی پارلمان تمرکز شده است.

رهبران دو جنبش مذکور لبنان در این نشست همچنین از «همه تشکل‌ها، شهرداری‌ها، انجمن‌های مدنی و مردم نیکوکار این کشور که به اقشار مختلف جامعه در عرصه‌های مختلف کمک و در التیام زخم‌ها و کاهش تأثیرات محاصره ناعادلانه و ظالمانه بر کشور و سیاست قحطی و گرسنگی علیه مردم کمک کرده اند، تقدیر و تشکر کردند».

به گزارش المنار، آنها از دولت خواستند «مواضع شجاعانه‌ای اتخاذ کند و تسلیم فشارهای آمریکا نشود و منتظر وعده‌های دروغین سفیر آمریکا در لبنان برای تأمین برق از مصر و اردن نماند و فورا پیشنهاد ایران را که این مشکل را حل و برق تمام لبنانی‌ها را تامین می‌کند، بپذیرد؛ پیشنهادی که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در آخرین سفر خود به بیروت بر آن تأکید کرده است».

امیرعبداللهیان اوایل فرودرین ماه جاری در سفرش به بیروت، طی سخنانی، روابط ایران و لبنان را ممتاز خواند و گفت: «آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم».

دو جنبش مزبور همچنین با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی لبنان، بر لزوم «برگزاری این انتخابات در موعد مقرر و همچنین عمق اتحاد بین حزب الله و جنبش امل که ثبات کشور، حاکمیت و آزادی مردم در مقابله با همه تلاش‌ها برای هژمونی، تبعیت و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تضمین می‌کند»، تأکید کردند.

مسئولان دو حزب لبنانی در این نشست به «مردم فلسطین و مجاهدان قهرمان آنها که با عملیات‌های خود در روزهای گذشته طعم تلخ شکست را به دشمن چشاندند، درود فرستادند و بار دیگر اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت سست‌تر است و جلسات خیانتکارانه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات آن را تأمین نخواهد کرد».

ایرنا

پربیننده ترین خبرها