قرنطینه شانگهای پس از افزایش موارد بدون علامت کرونا تشدید شد

قرنطینه شانگهای پس از افزایش موارد بدون علامت کرونا تشدید شد
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 09:58

مقامات شانگهای تنها در یک روز آزمایش کووید-19 را برای بیش از 25 میلیون نفر انجام دادند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، شانگهای، مرکز بزرگ مالی چین، پس از یک روز آزمایش فشرده در سطح شهر که از افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-19 به بیش از 13 هزار نفر حکایت داشت، روز سه‌شنبه محدودیت‌های حمل و نقل را تمدید کرد.

شانگهای پس از اتخاذ رویکردی ملایم‌تر با هدف به حداقل رساندن اختلالات اقتصادی، هفته گذشته قرنطینه دو مرحله‌ای را اعمال کرد زیرا مقامات در تلاش برای مهار آنچه به بزرگترین شیوع کووید-19 در شهر تبدیل شده است، وارد عمل شدند.

این قرنطینه ابتدا قرار بود روز سه شنبه در مناطق غربی شهر پایان یابد، اما اکنون تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

مقامات شهر شانگهای روز سه‌شنبه در کانال رسمی وی چت خود اعلام کردند که پس از یک برنامه آزمایش نظارتی در سطح شهر که بیش از 25 میلیون نفر را در 24 ساعت آزمایش کرد، شانگهای رکورد 13 هزار و 86 مورد جدید ابتلا به کروناویروس بدون علامت را برجا گذاشته است. این رقم یک روز پیش، 8 هزارو 581 نفر بود.

دست‌کم 38 هزار پرسنل از مناطق دیگر در شانگهای مستقر شده اند که رسانه های دولتی آن را بزرگترین عملیات پزشکی در سراسر کشور از زمان تعطیلی ووهان در اوایل سال 2020 توصیف کرده اند.

مقامات اواخر روز دوشنبه اعلام کردند که محدودیت‌های بیشتری در شبکه‌های حمل و نقل شهری از روز سه‌شنبه اعمال می‌شود و خطوط بیشتری از مترو به حالت تعلیق درآمده است.

در سراسر کشور، چین 1235 مورد تایید شده کروناویروس را برای 4 آوریل گزارش کرد.

پربیننده ترین خبرها