حمایت سوریه از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها

حمایت سوریه از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 17:41

به نظر می رسد پایداری و مقاومت بیش از یک دهه سوریه، رهبری، ارتش و مردم در مقابل یک جنگ جهانی به رهبری شوم سه گانه آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عربی، این سه گانه را دچار شوکی کرده که تعادل خود را از دست داده است. روزی نمی گذرد مگر اینکه از سوی رسانه ها و مطبوعات این سه گانه شکست خورده اخباری ساختگی و کذب منتشر می شود تا اثرات شكست تحقير آمیزی که سوریه بر آنها وارد کرده و همچنان ادامه دارد را کاهش دهند.

العالم - سوریه

در گذشته این تصور وجود داشت که رسانه‌های وابسته به غرب بیش از دیگر رسانه ها عینی و بی‌طرف هستند و بیشتر مطالبی که از سوی آنها منتشر می شود صحیح است، اما تحولات سال‌های اخیر به‌ ویژه سال‌های جنگ علیه سوریه ثابت کرد که دروغ یک صنعت بسیار توسعه یافته در غرب است، و این امر زمانی آشکار شد که سوریه پروژه محور مرتجع آمریکایی، اسرائیلی و عربی را که هدفش تقسیم سوریه و تفرقه انداختن بین مردمش به خاطر چشمان «اسرائیل» بود را شکست داد.

محور شکست خورده آمریکا در سوریه با تمام توان خود در عرصه رسانه ای و روزنامه نگاری تلاش می کند تا پس از شکست میدانی از محور مقاومت، با انتشار و پخش اخبار ساختگی، انتقام بگیرد.

این محور شکست خورده تصور می کند با این اخبار ساختگی كه ساده لوحانه بودن آن وضعیت شکست و ناامیدی محور آمریکا را آشکار می کند، می تواند بین حلقه های محور مقاومت که سوریه را حلقه طلایی خود می دانند، شکاف، تفرقه یا فتنه ای ایجاد کند.

روز یکشنبه روزنامه تندرو "اسرائیلی" «یسرائیل هیوم» خبری منتشر کرد که در آن مدعی شد: نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اخیرا اقدامی منطقه‌ای را به حال تعلیق در آورد که توسط بنیامین نتانیاهو، برای آن تبلیغ می شد و بر پایه چند مرحله است، مرحله اول: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از تمامی نیروهای خارجی که پس از سال 2011 وارد سوریه شده اند، می خواهد که سوریه را ترک کنند، مرحله دوم بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب است، و مرحله سوم این است که کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات به جای ایران در اقتصاد سوریه سرمایه گذاری کنند.

به نوشته این روزنامه، این موضوع در جریان نشست سه جانبه دو هفته پیش در شرم الشیخ بین بنت، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد امارات، بار دیگر مطرح شد، و اینکه بنت با احتمال بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب مخالفتی نداشت، اما معتقد است که «اسد قادر نیست» محور مقاومت را از سوریه خارج کند، بنابراین این اقدام عمل بیهوده ای است.

طرفی که مسئول جعل این خبر بود، فراموش کرد یا خود را به فراموشی زد، که ضربه سختی به متحدان عرب «اسرائیل» و اتحادیه عرب آنها وارد کرده است، پس از اینکه امر و نهی در هر مسئله کوچک و بزرگی که ویژه اعراب است و بخصوص ورود یا اخراج هر کشور عربی در این اتحادیه به عهده اسرائيل شده است.

نویسندگان شکست خورده این خبر از این واقعیت غافل شدند که سوریه دیروز به ریاست حافظ اسد و سوریه امروز به ریاست بشار اسد، همواره فشارهای مختلفی از سوی محور آمریکا با ارعاب و تطمیع برای کنار گذاشتن فلسطین و محور مقاومت بر آن وارد شده است، اما امتناع مطلق پاسخی به همه این فشارها بود و در این زمینه مدارک قانع کننده ای وجود دارد.

اگر رهبری سوریه در رابطه با محور مقاومت و یا در پایبندی به آرمان فلسطین تردید نشان می داد، جنگ تحمیلی محور آمریکا علیه سوریه در بیش از یک دهه رخ نمی داد. سوریه که با وجود همه آفت های جنگ از اصول ملی، قومی و اسلامی خود دست برنداشته و بر نخواهد داشت از این جنگ پیروز بیرون آمد.

در پایان، بنا به شهادت حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه قطر (در سخنرانی معروفش) اگر قرار بود سوریه با پول خریداری شود، بندر بن سلطان برای سرنگونی محور مقاومت در آن 2000 میلیارد دلار درخواست نمی کرد.

بنابراین می بینیم که دروغ های محور مرتجع آمریکایی، اسرائیلی و عربی، بیش از آنچه افشا شده، این محور را افشا می کند، و ناتوانی، ضعف و ناامیدی او را در مقابل رهبری سوریه که یک دهه تمام نافرمانی از محور آمریکا را ثابت کرده است، آشکار می کند.

پربیننده ترین خبرها