پروازهای فرودگاه صنعاءبه قاهره از سر گرفته می‌شود

پروازهای فرودگاه صنعاءبه قاهره از سر گرفته می‌شود
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 15:24

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی صنعاء اعلام کرد که بزودی پروازهای این فرودگاه که عربستان آن را محاصره کرده بود، به مقصد قاهره از سر گرفته خواهد شد.

العالم - یمن

«خالد الشایف» مدیر کل فرودگاه بین‌المللی صنعاء، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که طی دو روز آینده سفرهای این فرودگاه به مقصد قاهره از سر گرفته خواهد شد.

این فرودگاه از آغاز جنگ عربستان علیه یمن، تحت محاصره ریاض و ائتلاف سعودی علیه یمن قرار گرفت و پروازهای آن حتی برای امورات بشردوستانه مثل انتقال بیماران هم قطع شد و همین مسئله سبب مرگ صدها بیمار یمنی شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «المسیره» الشایف ضمن اعلام این نکته که اولین سفرها بین صنعاء-قاهره انجام خواهد شد، گفت: هم‌اکنون خطوط هوایی یمنی در ایستگاه‌های مختلف فعال هستند و استقبال زیادی را درخصوص تهیه بلیط‌، قبل از آغاز سفرها شاهدیم.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی صنعاء تاکید کرد: «در استقبال از این سفرها با هیچ سختی یا مشکلاتی مواجه نیستیم و برای ارائه خدمات مختلف ناوبری به هواپیماها و مسافران آماده‌ایم».

الشایف افزود: «دو سفر طی یک هفته حتی ده درصد از درخواست‌های ملت یمن را تامین نمی‌کند؛ با این حال ما این را آغازی برای افتتاح فرودگاه به شکل کامل تلقی می‌کنیم».

چند روز گذشته «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل هنگام اعلام قبول آتش‌بس دوماهه در یمن اعلام کرد که بر اساس بندهای این توافق، هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها