رکوردشکنی ابتلای روزانه به کووید-19 در چین

رکوردشکنی ابتلای روزانه به کووید-19 در چین
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 09:33

چین ابتلای 20 هزار نفر را به کووید-19 ثبت کرد که از زمان آغاز همه‌گیری رکورد محسوب می‌شود.

العالم - آسیا
خبرگزاری فرانسه گزارش داد چین بیش از 20 هزار مورد ابتلا به کووید-19 را روز گذشته گزارش کرد که بالاترین آمار ابتلای روزانه از زمان آغاز همه‌گیری است. این در حالی است که شانگهای به قلب افزایش شیوع ویروس با وجود اعمال قرنطینه مبدل شده است.
استراتژی "صفرِ کووید" چین با افزایش موارد ابتلا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.
چین تا ماه مارس موارد ابتلای روزانه را با قرنطینه‌های محلی آنی، آزمایش‌های انبوه و محدودیت‌های سختگیرانه در سفرهای بین‌المللی پایین نگه داشت اما موارد ابتلا در هفته‌های اخیر به هزاران نفر در روز رسیده است و مقامات می‌گویند که جهش‌هایی از سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون را نزدیک شانگهای شناسایی کرده‌اند.
کمیسیون ملی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که چین روز چهارشنبه 20 هزار و 472 مورد ابتلا را ثبت کرد و افزود که "هیچ مورد مرگ جدیدی وجود ندارد."
این بالاترین تعداد ابتلای روزانه در چین محسوب می شود. حتی در اوج شیوع اولیه که اطراف ووهان متمرکز بود، چنین آماری گزارش نشده بود.
زیرساخت‌های قرنطینه در شانگهای با افرادی که آزمایش آنها مثبت شده، پر شده است زیرا مقامات شهر به شدت به پروتکل‌های مقابله با ویروس پایبند هستند. این پروتکل ها شامل جدا کردن نوزادان و کودکان مبتلا به کووید مثبت از والدینی است که آزمایش آنها منفی بوده است.
مقامات شهری روز چهارشنبه گفتند شانگهای، بزرگترین شهر چین، بیش از 80 درصد از کل موارد ابتلای کشور را به خود اختصاص داده است.
این کلانشهر 25 میلیون نفری هفته گذشته ساکنان خود را در قالب چند مرحله قرنطینه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها