ورشکستگی دولت لبنان... اشتباهی فنی!

ورشکستگی دولت لبنان... اشتباهی فنی!
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 12:50

یک کارشناس لبنانی در حوزه مسائل مالی و اقتصادی لبنان تصریح کرد اظهارات معاون نخست‌وزیر این کشور در مورد ورشکستگی دولت، چیزی جز بیان نادرست معنای فنی ورشکستگی نیست.

العالم- لبنان

"عماد عتوش" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت، ورشکستگی عبارت است از عدم توانایی نهادی در پرداخت کامل بدهی‌های خود... و لذا این نهاد به دادگاه ارجاع داده و برای آن نگهبان قضایی تعین می‌شود تا تمام اموال آن فروخته و درآمد آن، میان طلبکاران توزیع شود. این امر در مورد دولت صدق نمی‌کند زیرا دولت، نهاد نیست که ورشکست شود.

این کارشناس لبنانی تأکید کرد: لبنان دارایی‌های زیادی به‌ویژه ارزهای رایج دارد و همچنین دارای ذخایر طلا است.

او این احتمال را رد کرد که مجلس نمایندگان تحت فشار افکار عمومی روند پولی کردن طلا را در شرایط کنونی بدون هرگونه اصلاحاتی، بپذیرد.

دکتر عتوش ابراز عقیده کرد: ابتدا باید اصلاحات اساسی چه در سطح سیاسی و چه در سطح اقتصادی صورت گیرد تا بعد به راهکار پولی کردن طلا متوسل شد.

این کارشناس لبنانی با اشاره به اینکه ذخایر طلا عمدتاً برای استفاده است، افزود "آیا می‌توان به طبقه سیاسی اعتماد کرد که از آن در جای مناسب استفاده کند؟ این چیزی است که باید بررسی شود."

"سعاده الشامی" معاون نخست‌وزیر لبنان روز یکشنبه در سخنانی "ورشکستگی دولت و بانک مرکزی لبنان" را اعلام کرد و گفت که زیان‌های ناشی از این ورشکستگی میان دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و سپرده‌گذاران لبنانی توزیع خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها