پشت پرده بزرگ‌نمایی موضوع ورشکستگی دولت لبنان

پشت پرده بزرگ‌نمایی موضوع ورشکستگی دولت لبنان
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 15:19

یک کارشناس لبنانی از سو‌ء‌استفاده گسترده رسانه‌های لبنانی و بین‌المللی از اظهارات معاون نخست‌وزیر لبنان درباره ورشکستگی دولت لبنان پرده برداشت.

العالم- لبنان

"سرکیس ابو زید" در گفت‌وگو با شبکه العالم تصریح کرد، بدیهی است که بحران مالی در لبنان وخیم شده، ولی اظهارات "سعاده الشامی" معاون نخست‌وزیر مبهم بوده و تا حد زیادی شفاف نیست. موضوع قابل توجه این است که رسانه‌های داخلی و بین‌المللی از این اظهارات سوءاستفاده زیادی کرده است تا فشار بیشتری بر لبنان وارد شود.

وی تاکید کرد، بخشی از بحران اقتصادی و مالی که لبنان درگیر آن است ناشی از سوء‌استفاده از این بحران برای تحت فشار قرار دادن لبنان و سلب قدرت تصمیم‌گیری‌های سیاسی از آن، از جمله درباره فلسطینیان، آوارگان سوری و ترسیم مرزها با رژیم اسرائیل است.

به گفته این کارشناس لبنانی، یک وزیر حق ندارد ورشکستگی دولت را اعلام کند، و دولت موظف است در این زمینه موضع‌گیری و آن را رسیدگی کند.

سعاده الشامی، معاون نخست‌وزیر لبنان روز یکشنبه در سخنانی "ورشکستگی دولت و بانک مرکزی لبنان" را اعلام کرد و گفت که زیان‌های ناشی از این ورشکستگی میان دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و سپرده‌گذاران لبنانی توزیع خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها