زلال قرآن (570)؛

ویژگی خاص شایستگان بهشت لقاء چیست؟

ویژگی خاص شایستگان بهشت لقاء چیست؟
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 17:17

العالم - زلال قرآن

به هدایت آیات زیر:

1– آیات 23 و 24 سوره مبارکه حشر:

« هُوَاللَّـهُ الَّذِي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَالْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُالْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّـهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ . هُوَاللَّـهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَواتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَالْعَزِيزُالْحَكِيمُ»

ترجمه: (اوست خدای یکتایی که غیر او خدایی نیست، سلطان مقتدر عالم، پاک از هر نقص و آلایش، منزّه از هرعیب و ناشایست، ایمنی بخش دل‌های هراسان، نگهبان جهان و جهانیان، غالب و قاهر برهمه مخلوقات، با جبروت و عظمت، بزرگوار و برتر (ازحدّ فکرت)، زهی منزّه و پاک خدای یکتا که از هر چه بر او شریک پندارند منزّه و (از آنچه در وهم و خیال و عقل اندیشند) مبرّ است. اوست خدای آفریننده عالم امکان و پدید آرنده جهان و جهانیان، نگارنده صورت خلقان، خداوند دارای نامهای نیکو بسیار است، آنچه در آسمان‌ها و زمین است همه به تسبیح و ستایش او مشغولند و اوست یکتا خدای مقتدر حکیم).

2– بخش آخر آیه 34 سوره مبارکه حج:

«... فَإِلَـٰهُكُمْ إِلَـٰهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ»

ترجمه: (... پس خدای شما خدایی است یکتا، همه تسلیم (فرمان) او باشید، و تو (ای رسول ما) متواضعان و مطیعان را (به سعادت ابدی) بشارت ده).

شایستگان بهشت لقاء الهی در شرایطی هستند که آتش عشق به معبود محبوب چنان در قلبشان شعله ور می گردد که سراسر وجود آنها را تسخیرمی نماید، بگونه‌ای که با تمام وجود محو جمال جمیل الهی می شوند و جز جلوه‌های جمال و کمال خداوند تبارک و تعالی چیزی را نمی بینند و بجز ذات اقدس الهی به چیزدیگری توجه ندارند.

در این شرایط است که نه تنها به غیرخدا و جهان اطراف خود توجه ندارد بلکه از وجود خویش نیز بی خبرمی ماند (نظیر حالتی که حضرت علی (ع) در نماز پیدا می کرد که تیر از پای ایشان کشید و او هیج دردی را احساس نکرد).

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها