استقبال عون از نظارت اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی لبنان 

استقبال عون از نظارت اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی لبنان 
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 19:22

رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که کشورش از نظارت اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی آینده در ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) استقبال می کند.  

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش منابع لبنانی، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان روز پنجشنبه در دیدار با جورجی هولینی، رئیس هیات ناظر بر انتخابات و عضو پارلمان اروپا، گفت: لبنان از نظارت اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی این کشور در ۱۵ می، مشابه آنچه در سال ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ اتفاق افتاد، استقبال می کند.
رئیس جمهوری لبنان همچنین تاکید کرد که تمام تمهیدهای لازم برای برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی در فضای آزاد و شفاف اندیشیده شده است.
وی افزود: از میان نامزدهای انتخابات پارلمان لبنان ۱۵۵ نفر زن هستند که این شمار نخستین بار است ثبت می شود و این یک رکورد به حساب می آید.
اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که هیاتی را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است در ماه می آینده برگزار شود به این کشور اعزام می کند.
این چهارمین بار است که اتحادیه اروپا پس از ماموریت های پیشین در سال ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ ناظران انتخاباتی خود را به لبنان اعزام می کند.
بر پایه اعلام وزارت کشور لبنان، ۷۱۸ نفر برای رقابت کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان این کشور نام‌نویسی کرده‌اند.
«بسام مولوی» وزیر کشور لبنان دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری پس از پایان مهلت نام نویسی در انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: ۷۱۸ نفر در ۱۰۳ فهرست برای انتخابات پارلمانی نام نویسی کردند.
لبنانی‌ها در انتخابات پارلمانی به لیست‌های انتخاباتی رای می‌دهند. هر فرد تنها می‌تواند به یک لیست رای دهد.
میشل عون، رئیس جمهوری لبنان چندی پیش در فرمانی اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور، ۱۵ ماه می سال ۲۰۲۲ میلادی ( ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها