آیا تشکیل شورای ریاست جمهوری به توقف جنگ یمن کمک خواهد کرد؟!

آیا تشکیل شورای ریاست جمهوری به توقف جنگ یمن کمک خواهد کرد؟!
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 20:43

طارق سلام، فرماندار شهر بندری عدن با اشاره به اینکه اعضای شورای ادعایی ریاست جمهوری از افراد نزدیک به سعودی و امارت هستند، تاکید کرد که آنچه در ریاض اتفاق می افتد، هیچ سودی برای یمنی ها ندارد و در حقیقت برای تقسیم قدرت به طور مساوی بین امارات و سعودی ها است.

العالم - یمن

«طارق سلام» در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: عربستان و امارات مرحله جدیدی از تجاوز به یمن را آغاز کردند، این مرحله با ایجاد شورای ریاست جمهوری یمن کلید خورده است، هدف سعودی از تشکیل این شورا شانه خالی کردن از مسولیت تجاوز به یمن است.

سلام خاطرنشان کرد: عربستان ابدا آن گونه که ادعا می کند خواهان صلح نیست و برعکس به دنبال تشدید جنگ در یمن از طریق مزدوران بومی است اما ما انتظار داریم که عربستان سعودی به تجاوزات خود به یمن پایان دهد.

گفتنی است، صبح امروز عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، تصمیمی مبنی بر انتقال قدرت به «شورای رهبری ریاست جمهوری» صادر و اعلام کرده بود که اختیارات کامل خود را به آن شورا تفویض کرده است.

هادی معاون خود «علی محسن الاحمر» را از سمت خود برکنار نمود و «رشاد محمد العلیمی» را به عنوان رئیس شورای رهبری منصوب کرد که آن را «مرحله انتقالی» جهت مذاکره با جنبش انصارالله نامید.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است شورایی برای مشورت و آشتی متشکل از 50 عضو برای حمایت و پشتیبانی از شورای رهبری ریاست جمهوری تشکیل شده است. این شورا مسئولیت مذاکره با انصارالله یمن را درباره آتش بس به عهده دارد.

شورای رهبری ریاست جمهوری نیز از هفت عضو تشکیل شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها