وزیر دفاع آمریکا: کمک‌های نظامی به سرعت وارد اوکراین می‌شوند

وزیر دفاع آمریکا: کمک‌های نظامی به سرعت وارد اوکراین می‌شوند
جمعه 19 فروردين 1401 - 01:22

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت که کمک های نظامی این کشور به اوکراین، سریعتر از آنچه مردم تصور می کنند، وارد اوکراین می شوند و برخی اوقات، این کمک ها ظرف چند روز پس از دریافت مجوز به اوکراین می رسد.

العالم-فلسطین اشغالی

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جلسه استماع درخواست بودجه وزارت دفاع در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: چهار یا پنج روز پس از صدور مجوز، ما شاهد ورود این تجهیزات به اوکراین هستیم.

اظهارات آستین در پاسخ به سوال قانونگذاران در کمیته نیروهای مسلح سنا بیان شد. راجر ویکر، سناتور جمهوری خواه، از آستین پرسید که چرا تمام بودجه ۳ میلیارد دلاری کنگره برای کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین هنوز در اختیار این کشور قرار نگرفته است.

آستین در پاسخ گفت که آمریکا توانایی های مرتبط و موثر در این جنگ را در اختیار اوکراین قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: ما مقدار زیادی تجیهزات ضد زرهی، ضد هوایی و همچنین قابلیت‌های ارتباطی و پهپادها را در اختیار واکراین قرار داده ایم. ما همچنین به دنبال کمک به آنها از طرق دیگر هستیم.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن اجازه نخواهد داد هیچ چیز مانع ارسال تسلیحات مورد نیاز به اوکراین برای مقابله با روسیه شود.

بلینکن روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت که آمریکا در حال بررسی ارسال سلاح های جدید به اوکراین است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها