ژاپن هم تصمیم به اخراج چند دیپلمات روسی گرفت

ژاپن هم تصمیم به اخراج چند دیپلمات روسی گرفت
جمعه 19 فروردين 1401 - 11:48

دولت ژاپن به تبعیت از کشورهای غربی تصمیم به اخراج چند دیپلمات روسی گرفته است.

العالم - آسیا

بعد از تصمیم کشورهای غربی در اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسیه به بهانه جنگ در اوکراین، ژاپن نیز قصد پیوستن به این موج ضد روسی را دارد.

خبرگزاری «کیودو» امروز (جمعه) به نقل از چند منبع مرتبط با این موضوع گزارش داد که دولت توکیو تصمیم به اخراج برخی دیپلمات‌های روس گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی، نشست خبری در این رابطه برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود اعمال تحریم‌های بیشتر ژاپن علیه روسیه را اعلام کند.

کیشیدا پیش از این نیز با اشاره به بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دنباس، خواستار تغییر در ساختار شورای امنیت سازمان ملل شده بود.

رسانه‌های ژاپنی همچنین گزارش داده بودند که دولت توکیو بعد از اعمال تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی روسیه به بهانه بحران اوکراین، در حال بررسی تحریم واردات نفت روسیه است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها