زلنسکی خواستار تحریم تمام بانک‌های روسیه شد

زلنسکی خواستار تحریم تمام بانک‌های روسیه شد
جمعه 19 فروردين 1401 - 18:14

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه با ایراد سخنانی در پارلمان فنلاند خواستار تحریم تمام بانک‌های روسیه شد.

العالم - اروپا

زلنسکی که از طریق ویدئو کنفرانس در جمع قانون‌گذاران فنلاندی و با حضور رئیس جمهوری آلمان، رئیس پارلمان سوئیس و سفیر اوکراین در هلسینکی سخنرانی می‌کرد؛ گزارشی را از آخرین وضعیت جنگ در کشورش ارائه داد.

وی به حمله موشکی امروز (جمعه) روسیه به ایستگاهی مملو از مسافرین که ۳۰ کشته و ۳۰۰ زخمی بجای گذاشته، اشاره کرد و افزود: امروز ۴۴ روز از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین می گذرد. این تهاجم در ادامه ۸ سال جنگ آن کشور در شرق اوکراین است و اکنون حدود ۲۰۰ هزار اشغالگر علیه ما می جنگند.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: سربازان روس با تنفری که در آن پرورش یافته اند، با ما وارد جنگ شده اند و در صورت لزوم با شما نیز وارد جنگ می شوند.

وی با تاکید بر لزوم «اعمال تحریم های سخت جهت جلوگیری از ادامه تعرضات روسیه» افزود: اما ما هنوز باید منتظر بمانیم تا کمک های نظامی دریافت کنیم و دائم به ما گفته می شود منتظر بمانید.

زلنسکی اضافه کرد: من از فنلاند به خاطر کمک های دفاعی و غیر نظامی و تحریم روسیه تشکر می کنم، اما ما به سلاح و اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه نیاز داریم.

رئیس جمهوری اوکراین اضافه کرد: ما نیاز داریم همه بانک های روسیه را تحریم کنیم تا کلیه راه های ارتباطی آن کشور مسدود شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه تصریح کرد: باید با استفاده از انرژی های نوین از شر نفت و گاز روسیه خلاص شویم. پول نفت و گاز پرداختی به روسیه باید در حسابی امانی نگهداری شود و تکلیف آن پس از رفع تجاوز و محاکمه متجاوزین مشخص و سپس جهت بازسازی مناطق آسیب دیده استفاده شود.

زلنسکی همچنین با اشاره به اینکه فنلاند در زمینه آموزش شهرت جهانی دارد، افزود: ما انتظار داریم بخش آموزش آسیب دیده اوکراین، پس از رفع اشغال با کمک های شما بازسازی شود.

پس از سخنرانی زلنسکی که با تشویق های بسیار حضار همراه گردید، رئیس پارلمان فنلاند با اشاره به این که هلسینکی برای اولین بار به یکی از طرفین درگیری کمک نظامی کرده، وعده داد که در بازسازی اوکراین مساعدت کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها