روسیه خواستار تحقیق درباره جنایات آمریکا در رقه سوریه شد/ جنگنده های آمریکایی ده ها هزار غیرنظامی سوری از جمله کودکان را قتل عام کردند

روسیه خواستار تحقیق درباره جنایات آمریکا در رقه سوریه شد/ جنگنده های آمریکایی ده ها هزار غیرنظامی سوری از جمله کودکان را قتل عام کردند
شنبه 20 فروردين 1401 - 09:57

روسیه خواستار تحقیق درباره جنایات نظامیان آمریکایی در رقه در شمال شرقی سوریه شد.

العالم _ سوریه
روزنامه اینترنتی رای الیوم که در لندن به روز می شود، نوشت: گنادی کوزمین معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره جنایات نظامیان آمریکایی در رقه در شمال شرقی سوریه و کشته شدن ده ها هزار غیرنظامی در بمباران های وحشیانه شد.

کوزمین روز جمعه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در سوریه گفت: ما هرگز از یاد نخواهیم برد که نظامیان آمریکایی در حملات وحشیانه خود چگونه رقه را در سوریه با خاک یکسان کردند، حمله ای که همراه نیروهای وابسته به آنان ترتیب دادند.

وی افزود: باید درباره جنایاتی که نظامیان آمریکایی هنگام عملیات نظامی مرتکب شدند، تحقیق شود، عملیاتی که از نظر خشونت آمیز بودن، بی سابقه بود.

معاون نماینده روسیه تصریح کرد: نتیجه عملیات نظامی گسترده ای که آمریکا در آن مشارکت داشت و در آن از جنگنده ها و خودروهای زرهی استفاده کرد، کشتار ده ها هزار غیرنظامی سوری از جمله کودکان بود.

آمریکا سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ائتلافی موسوم به ائتلاف بین المللی تشکیل داد و شهر رقه سوریه را به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های آن انتخاب کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها