زلال قرآن (582)؛

چرا گفته می شود که در جهنم فراق تمام وجود ( جسمی و روحی ) آدمی در لهیب آتش می سوزد؟

چرا گفته می شود که در جهنم فراق تمام وجود ( جسمی و روحی ) آدمی در لهیب آتش می سوزد؟
شنبه 20 فروردين 1401 - 13:54

با تامل در قرآن کریم در این مطلب، پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که چرا گفته می شود که در جهنم فراق تمام وجود ( جسمی و روحی ) آدمی در لهیب آتش می سوزد؟

العالم ـ زلال قرآن
دلیل آن این است که عقاید باطله که موجب ظلمت قلب و تیرگی دل می شوند با زائل کردن ایمان و ایجاد حجاب های ضخیم بین انسان و خدا، قلب آدمی را محجوب می نمایند و در محاق ظلمت فرو می برند و چشم حق بین او را کور می کنند، و سبب می شوند انسان حقایق آشکار عالم و از همه مهمتر حقیقت الحقایق را منکر شود و با محرومیت از بازگشت به اصل خویش از قرب و لقاء الهی و نعمت های گوناگون بهشت رضوان او مهجور بماند، چنانکه قرآن کریم در آیات 11 تا 14 سوره مبارکه مطففین:
« الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ . وَمَا يُكَذِّبُ بِهِ إِلَّا كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ . إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ . كَلَّا بَلْ رَانَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ مَا كَانُوا يَكْسِبُونَ»
ترجمه: (آنان که روز جزا را تکذیب می‌ کنند. در صورتی که آن روز را کسی تکذیب نمی‌ کند مگر هر ظالم و بد کاری در عالم. که بر او چون آیات ما تلاوت شود گوید: این سخنان افسانه پیشینیان است. چنین نیست، بلکه ظلمت ظلم و بد کاری هاشان بر دل های تیره آنها غلبه کرده است (که قرآن را انکار می‌ کنند)).
بدان تصریح فرموده است، و همین محرومیت موجب می گردد که آتش عذاب جهنم فراق بر تمامی وجود او مستولی گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها