مادورو: غرب می‌خواهد برای تجزیه روسیه وارد جنگ شود

مادورو: غرب می‌خواهد برای تجزیه روسیه وارد جنگ شود
شنبه 20 فروردين 1401 - 12:36

 «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا همزمان با هشدار به اینکه جهان در جنگ اوکراین شاهد یک «دیکتاتوری رسانه‌ای» از سوی غرب است، تاکید کرد غرب می‌خواهد برای «تجزیه» روسیه وارد جنگ شود.

العالم - امریکا

به نقل از خبرگزاری افه، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد غرب می‌خواهد برای «تجزیه» روسیه و پایان دادن به «امید جهانی چند قطبی» وارد جنگ شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه‌ای که از کانال تلویزیونی دولتی این کشور پخش شد، گفت: ما از ونزوئلا محکوم می‌کنیم، آن‌ها (غرب) می‌خواهند وارد جنگ شوند تا روسیه را تجزیه کنند، آن را تکه تکه کنند، نابود کنند و به امید دنیای چندقطبی که همه ما می‌توانیم در آن زندگی کنیم، پایان دهند.

مادورو اطمینان داد جهان در حال حاضر شاهد یک «دیکتاتوری رسانه‌ای» از سوی غرب برای «توجیه تشدید تنشی است که می‌تواند به یک جنگ فاجعه‌بار و به جنگ جهانی سوم منجر شود».

وی افزود: غرب از لحاظ اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و نظامی صف‌آرایی می کند تا وارد یک جنگ بزرگ علیه روسیه شود.

دولت ونزوئلا روز پنجشنبه تصمیم کشورهای سازمان ملل مبنی بر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر به دلیل تخلفات انجام شده در جریان تهاجم به اوکراین را رد کرد.

«فلیکس پلاسنسیا" وزیر خارجه ونزوئلا در صفحه توییتر خود نوشت: جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد بر تعهد خود به اصول و دستورات منشور تاکید می‌کند و تصمیم تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل را رد می‌کند.

روسیه دومین کشوری است که از زمان تأسیس شورای حقوق بشر در سال ۲۰۰۶، عضویت آن به حالت تعلیق درآمده است. تا کنون، تنها لیبی به رهبری معمر قذافی در پاسخ به سرکوب اعتراضات سال ۲۰۱۱ با تعلیق مواجه شده بود.

تصمیم اعضای سازمان ملل که صبح پنجشنبه گرفته شد، بر اساس ادعای «نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر» توسط نیروهای روسی در کشور همسایه اعلام شد.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را رد کرد و هشدار داد این تصمیم «سابقه خطرناکی» ایجاد می‌کند که «به درگیری‌های مسلحانه در اوکراین دامن می‌زند».

کوبا هرچند به دلیل رای منفی به محرومیت مسکو از عضویت در این نهاد هدف اتهاماتی قرار گرفته است اما رئیس‌جمهوری این کشور، روسیه را «کشوری ضروری برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک موثر، عادلانه و مسالمت‌آمیز» دانست که «بحران کنونی در اروپا به فوریت به آن نیاز دارد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها