ناراحتی شدید روسیه از ترکیه به علت فروش «بیرقدار» به اوکراین

ناراحتی شدید روسیه از ترکیه به علت فروش «بیرقدار» به اوکراین
شنبه 20 فروردين 1401 - 17:25

یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفت که دولت روسیه بارها ناراحتی خود را از اقدام آنکارا به فروش پهپادهای بیرقدار به اوکراین اعلام کرده است.

العالم _ ترکیه

یک منبع نزدیک به دولت ترکیه اعلام کردند که دولت روسیه از آنکارا به علت فروش پهپادهای تهاجمی بیرقدار به اوکراین شاکی و گله مند است.

این منبع با این حال در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به این موضوع گفت: فروش پهپادهای بیرقدار توسط یک شرکت خصوصی ترکیه صورت گرفته است و قرارداد فروش سلاح بین دو دولت نیست.

منبع یاد شده افزود: روس ها از فروش این پهپادها به اوکراین ناراحت هستند و هر چند روز یک بار از آن گلایه می‌کنند و همچنان شاکی هستند هرچند ما پیشتر به آنها پاسخ داده ایم که این شرکتها خصوصی هستند و خرید این پهپادها هم قبل از شروع جنگ صورت گرفته است.

ترکیه روابط نزدیکی با روسیه در زمینه های دفاعی، انرژی و تجارت دارد و به بخش توریسم روسیه بسیار وابسته است. با این حال شرکت ترکیه‌ای «بایکار» با وجود اعتراضات فراوان مسکو دهها پهپاد به اوکراین فروخته است. این شرکت قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین قراردادی برای تولید مشترک این پهپادها با اوکراین امضا کرده بود که موجب خشم بیشتر مسکو شد.

اوکراین در سال‌های اخیر بیش از بیست فروند پهپاد بیرقدار تی‌بی‌۲ (TB2) از ترکیه خریده است و ۲۷ ژانویه نیز ۱۶ فروند دیگر سفارش داد که اوایل ماه مارس تحویل آن شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها